Campania, care se va desfasura in toate cele 28 de state membre, va avea patru etape.

Prima etapa a fost demarata marti prin prezentarea sloganului alegerilor: "Actioneaza. Reactioneaza. Decide". Aceasta faza isi propune sa explice noile puteri ale Parlamentului European, stipulate in Tratatul de la Lisabona, si modul in care acestea ii influenteaza pe europeni.

Faza a doua, care se va derula intre octombrie 2013 si februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vietii, locurile de munca, banii si UE in lume.

Faza a treia, campania electorala propriu-zisa, va incepe in februarie.

Dupa alegeri (22-25 mai 2014), faza finala a campaniei de informare se va concentra pe noul Parlament European, pe alegerea noului presedinte al Comisiei Europene si pe inaugurarea viitorului Executiv.

"Singurul mod de a legitima si influenta procesul de luare a deciziilor in UE este prin intermediul Parlamentului European", a declarat, in cadrul conferintei de lansare a campaniei, Anni Podimata, unul dintre cei doi vicepresedinti ai Parlamentului European responsabili de comunicare.

"Exista perceptia ca procesul de luare a deciziilor politice la nivelul UE pe durata crizei economice actuale nu a avut o legitimitate clara", a mai spus Podimata, indemnandu-i pe cei peste 400 de milioane de europeni sa voteze pentru a oferi "un mandat solid" viitorului Parlament European.

"Parlamentul European este Camera cetatenilor europeni - noi suntem vocea cetatenilor in procesul de luare a deciziilor la nivel UE", a subliniat vicepresedintele Othmar Karas.