SUA trebuie să decidă până la 14 noiembrie dacă va impune tarife de 25% pentru vehiculele şi piesele auto importate din UE, în baza unei legi cunoscută sub numele Secţiunea 232.

Aplicarea acestor tarife a fost deja amânată o dată pentru şase luni.

Informaţia a fost confirmată pentru Reuters de oficiali ai Uniunii Europene.

"Am primit indicii solide de la administraţia americană că nu vor fi introduse tarife asupra bunurilor noastre în această săptămână", a declarat luni un oficial al UE.

"Credem că nimic nu se va întâmpla pentru moment, dar ameninţarea tarifelor va fi păstrată ca monedă de negociere", a spus la rândul său un diplomat european.

Săptămâna trecută, preşedintele la final de mandat al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, se declara încrezător că preşedintele american Donald Trump nu va impune în următoarele zile noi tarife vamale asupra importurilor de automobile europene.

"Trump va critica puţin, dar nu vor exista taxe vamale (suplimentare - n.r.) asupra automobilelor", a declarat Juncker pentru cotidianul german Süddeutsche Zeitung, într-un interviu apărut în ediţia sa de vineri, potrivit Agerpres.

"Nu o va face", a dat asigurări preşedintele în exerciţiu al CE, adăugând adresându-i-se jurnalistului care l-a intervievat: "Vorbiţi cu un om foarte informat".

În mai, Donald Trump a amânat cu şase luni, până la mijlocul lunii noiembrie, decizia asupra impunerii unor astfel de taxe suplimentare.

Dacă vor fi adoptate, aceste măsuri îi vor afecta în primul rând pe constructorii germani ca Volkswagen, BMW sau Daimler.

La 3 noiembrie, secretarul american al Comerţului, Wilbur Ross, a lăsat de înţeles că SUA ar putea să nu fie nevoite să impună noi taxe vamale asupra importurilor auto.

"Sperăm că negocierile pe care le-am avut cu companii individuale pe subiectul proiectelor lor de investiţii vor fi suficient de fructuoase pentru a nu fi necesar de a pune în aplicare" planul de noi taxe, a declarat Ross la Bloomberg Television.

"Am avut discuţii foarte bune cu prietenii noştri europeni, japonezi şi coreeni, reprezentanţii principalelor sectoare ale producţiei auto", a subliniat secretarul american al Comerţului.