Aurul inseamna belsug si cadoul potrivit pentru persoana iubita. Dar si o investitie buna, intr-un moment in care pretul metalului nobil a cunoscut cea mai abrupta scadere din ultimele trei decenii.

In Beijing, odata cu Anul nou a inceput si forfota in magazinele de bijuterii.

Wang Chunli, managerul unui magazin: "La doar o ora de la deschidere, incasarile magazinului nostru au atins 10 milioane de yuani. Avem un lant de 17 magazine si, in total, estimam incasari de 200 de milioane de yuani". Adica peste 24 de milioane euro.

Pandantivele in forma de calut sunt cele mai vandute: cateva sute pe ora! Si nu e de mirare. Chinzeii se pregatesc sa intre in Anul Calului, dupa calendarul lor traditional care urmareste fazele lunii.

De fapt, forma conteaza mai putin. Important e sa fie un obiect din aur - moneda, lant sau trifoi cu patru foi. Unii clienti prefera chiar sa achizitioneze mici lingouri de aur.

Yu Guiyng, managerul unui magazin: "Aurul s-a vandut cu 239 de yuani, chiar foarte scazut in comparatie cu ultimii ani. Am vandut lingouri cam de trei ori mai mult decat intr-o zi obisnuita" .