Aceste cozi prelungite pentru a trece prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele sunt cauzate de modificările introduse în luna septembrie care cer ca mai multe nave să fie escortate de remorchere, potrivit firmei Tribeca Shipping.

Aceasta estimează că, în prezent, tancuri petroliere conţinând 39 milioane de barili de ţiţei sunt blocate în strâmtorile din Turcia. Vremea nefavorabilă a contribuit şi ea la întârzieri.

"Rafinăriile din bazinul Mediteranei urmează să resimtă în curând presiuni dacă întârzierile continuă să se agraveze", a declarat James Davis, director la Facts Global Energy.

Strâmtorile Bosfor şi Dardanele sunt un punct important pentru livrările mondiale de petrol deoarece ţiţeiul din Kazahstan, Rusia şi Azerbaidjan trece prin aceste strâmtori pentru a ajunge pe pieţele internaţionale. Aceste livrări de petrol, în special cele din Kazahstan, au crescut în ultimii ani, depăşind două milioane de barili pe zi pentru o perioadă îndelungată de timp la finele lui 2018.

Potrivit Tribeca Shipping, tancurile petroliere aşteaptă în medie 13 zile pentru a trece prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele pentru a ieşi din Marea Neagră, cea mai lungă perioadă de aşteptare de după 2014 şi aproape dublu faţă de perioada normală de aşteptare. Vasele care navighează în direcţia opusă trebuie să aştepte aproximativ 15 zile.