Sprijinul guvernamental va permite Lufthansa "să se implice în vânzări sub preţul de cost", devenind astfel mai dificil să concureze pentru Ryanair, subsidiara sa Laudamotion şi rivala low-cost easyJet, a explicat O'Leary.

"Ryanair va face apel la acest cel mai recent exemplu de ajutor ilegal de stat pentru Lufthansa, care va distorsiona în mod masiv concurenţa", a declarat şeful companiei aeriene irlandeze, potrivit Agerpres.

Luni, Executivul german şi Lufthansa au ajuns la un acord preliminar pentru un pachet de salvare în valoare de nouă miliarde de euro, menit să ajute compania aeriană să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Board-ul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.

Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziţiona noi acţiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro.

Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.

Săptămâna trecută, Ryanair a raportat o scădere cu 99,6% a numărului de pasageri transportaţi în luna aprilie, în condiţiile în care pandemia de coronavirus a paralizat transportul aerian în cea mai mare parte a Europei.

Compania irlandeză a transportat 40.000 de pasageri luna trecută, comparativ cu 13,5 milioane în aprilie anul trecut. Ryanair a avertizat că se aşteaptă ca numărul pasagerilor să rămână la un nivel redus în lunile mai şi iunie, ca urmare a restricţiilor de călătorie în vigoare.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.