Aceste noi trenuri, prezentate ca echivalentele ale RER-ul parizian sau S-Bahn-ul berlinez, vor circula pe căile ferate deja existente, însă vor oferi, potrivit primăriei Moscovei, mai mult confort şi preţuri mai atractive decât trenurile actuale.

Primele două linii leagă periferia de vest a capitalei ruse de oraşele din nordul şi sudul regiunii Moscova, trecând prin mai multe gări importante. Alte trei linii urmează să fie inaugurate în scurt timp, scrie Agerpres.

Preşedintele rus Vladimir Putin a inaugurat aceste linii călătorind pe un traseu alături de primarul Moscovei, Serghei Sobianin.

Citește și: Bucureștiul, pe locul trei în Europa și 11 în lume la blocaje în trafic. Moscova și Istanbulul, cele mai aglomerate orașe de pe continent

Deja dotată cu 17 linii de metrou, capitala rusă, care numără oficial 12 milioane de locuitori, şi-a majorat în ultimi ani costurile proiectelor de infrastructură, la impulsul lui Serghei Sobianin.

Potrivit autorităţilor, factura acestei noi reţele de trenuri este estimată la 200 de miliarde de ruble (circa 2,8 miliarde de euro). Cu toate acestea, cotidianul rus Kommersant susţine că proiectul a costat de peste trei ori mai mult.

Prima zi a fost marcată de câteva disfuncţionalităţi, în special erori în orarul plecărilor sau pene la uşile de acces.

Oraşul Moscova, al cărui buget anual este de circa 38 de miliarde de euro, speră că aceste noi trenuri vor permite reducerea cu 10-12 la sută a traficului rutier din capitală şi vor ameliora accesul la transport pentru aproape patru milioane de persoane.