Alex Hockings, youTuber și streamer: „Ăsta e jobul meu ideal. Unii vor să fie astronauți, alții vor să fie medici sau orice altceva, dar asta e ceea ce mi-am dorit mereu să fac. Acum sunt în situația în care pot să-mi fac o carieră din asta, în loc să fie doar un hobby sau ceva cu jumătate de normă.”

A renunţat la facultate şi la 23 de ani îşi câştigă existenţa muncind în studioul pe care şi l-a amenajat acasă. La astfel de poveşti de succes visează mulţi tineri, care vor să devină cunoscuţi în mediul virtual. Şi, ţinând cont de tendinţe, într-un liceu australian au fost introduse cursuri de editare video.

Mark Gustowski, Queensland University of Technology: „Sunt mai mulți cei care vor să fie creatori de conținut pe platforme digitale cum ar fi YouTube decât cei care vor să-și găsească un loc de muncă într-o corporație.”

„Toți le folosim și, utilizându-le într-un mediu școlar, beneficiem mai mult pentru că așa le învățăm”, a adăugat el.

Profesorii sunt conştienţi de faptul că şcoala trebuie să țină pasul cu tehnologia. În 2017, Youtube anunţa că utilizatorii platformei urmăresc aproape un miliard de ore de conţinut video.

Barb Mossman, Cannon Hill Anglican College: „Dacă singurul lucru pe care-l facem e să-i pregătim doar urmând programa obișnuită, atunci mă gândesc că-i abandonăm și nu ținem cont de responsabilitățile pe care le avem.”

Totuşi, succesul nu este la îndemâna oricui vrea să devină vlogger sau creator de conţinut video.

Alex Hockings: „Pentru fiecare dintre cei ca mine, care au reușit, sunt mii de oameni care au încercat și nu au avut succes, din păcate.”

Cei care reuşesc se pot aştepta la venituri însemnate. Numărul celor care câştiga anual peste o sută de mii de dolari din filmuleţe originale încărcate pe platforme video creşte de la an la an.