Potrivit Channel 4 News, Johnson a cerut experților din Trezorerie și Ministerul Transporturilor o analiză a costurilor și a riscurilor unui asemenea proiect în Marea Irlandeză.

Ideea de construi un pod de aproximativ 45 km, care să lege Larne, în Irlanda de Nord, de Portpatrick, în Scoția, i-a venit lui Boris Johnson anul trecut, atunci când era ministru de Externe în Guvernul Theresei May.

Documentele citate de Channel 4 News arată că actualul premier a cerut să știe de unde s-ar putea face rost de banii necesari pentru acest proiect, precum și care sunt riscurile, având în vedere că Marea Irlandeză ar putea să ascundă muniție din Al Doilea Război Mondial.

Citește și: Violențele se intensifică în Irlanda de Nord, pe măsură ce se apropie Brexitul. Cel mai sângeros conflict din Europa de după război s-ar putea reactiva

Experții Depatamentului pentru Transporturi au făcut o analiză, după discuții cu reprezentanții Partidului Democrat Unionist (DUP) din Irlanda de Nord și cu fostul ministru de resort, Chris Grayling.

DUP consideră că un pod între Scoția și Irlanda de Nord ar putea să reprezinte o rezolvare a impasului în care se află Brexitul, eliminând nevoia unei frontier în Marea Irlandeză.

Un purtător de cuvânt al Guvernului a declarat pentru Channel 4 News: “Premierul nu a făcut niciodată un secret din faptul că susține proiectele de infrastructură care ar putea să întărească Uniunea.”

În 2011, Johnson, care la vremea respectivă era primarul Londrei, a susținut și planurile pentru construcția unui aeroport în estuarul Tamisei, proiect care a fost denumit “Insula Boris”.

Numele lui Johnson a mai fost legat și de alte de proiecte de infrastructură constroversate, cum ar fi Garden Bridge, un pod pietonal peste Tamisa, care nu s-a construit niciodată.