În competiţia pentru preluarea Abertis - cel mai mare operator de autostrăzi din Spania - Atlantia concurează cu Hochtief, subsidiara germană a companiei de construcţii ACS, scrie Agerpes.

În octombrie, Hochtief a depus cea mai mare ofertă, care evaluează Abertis la aproximativ 17,1 miliarde de euro (21,3 miliarde de dolari), iar în 19 ianuarie Atlantia a cerut acţionarilor săi să voteze schimbarea propriei oferte.

Autoritatea de reglementare a pieţei bursiere din Spania (CNMV) a aprobat oferta Atlantia în octombrie, dar încă trebuie să clarifice oferta Hochtief.

Prin această preluare, Atlantia, controlată de familia Benetton, vrea să creeze cel mai mare dezvoltator privat de infrastructură din lume, cu o capitalizare de piaţă combinată de peste 40 de miliarde de euro.

Şi autorităţile antitrust ale Uniunii Europene au aprobat necondiţionat oferta companiei italiene Atlantia SpA de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, apreciind că tranzacţia nu va afecta concurenţa.

"Putem aproba tranzacţia deoarece analiza noastră, conform procedurilor de fuziune din UE, a relevat că piaţa europeană a concesiunii autostrăzilor va rămâne competitivă", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.

Preluarea Abertis reprezintă cea mai mare achiziţie străină a unei companii italiene de când grupul italian de utilităţi Enel SpA a cumpărat firma spaniolă Endesa, în 2007.

Entitatea combinată va gestiona 14.095 kilometri de autostrăzi cu taxă în diverse colţuri ale lumii şi va avea venituri anuale de peste 10 miliarde de euro, depăşind rivala franceză Vinci SA, care a avut anul trecut venituri de aproximativ 6,3 miliarde de euro.