Seful producatorului de automobile electrice Tesla si al constructorului de rachete SpaceX nu a oferit detalii privind institutia care a aprobat proiectul, care ar putea avea ca rezultat cel mai lung tunel din lume.

Musk vrea sa revolutioneze transporturile prin trimiterea pasagerilor si a marfurilor prin capsule care vor circula prin tuburi vidate cunoscute sub numele de hyperloop.

Oficiali de la Washington si New York au spus ca nu au aprobat vreun proiect si, potrivit legislatiei federale, Musk are nevoie de autorizatii de mediu si de constructie pentru a pune in practica un astfel de proiect ambitios.

Musk a infiintat recent o companie numita Boring Company pentru a construi tuneluri de transport destinate acestui sistem, despre care afirma ca va fi mult mai rapid decat trenurile actuale de mare viteza si va folosi propulsie electromagnetica.

Investitorul a scris joi pe Twitter ca a primit acordul verbal al guvernului pentru ca Boring Company sa construiasca un sistem subteran hyperloop intre New York si Washington, prin care durata calatoriei ar fi de 29 de minute.

Trenul de mare viteza Acela al Amtrak are nevoie de aproape trei ore pentru a parcurge distanta de 355 de kilometri dintre cele doua orase, daca nu au loc intarzieri.

Intrebata despre cine a oferit aprobarea, Boring Company a anuntat intr-un comunicat ca se asteapta ca aprobarile oficiale necesare sa fie obtinute in acest an.

Musk a mai scris ca un prim set de tuneluri ar fi pentru atenuarea aglomeratiei urbane din zona extinsa a Los Angeles-ului, adaugand ca probabil va fi construita o linie intre Los Angeles si San Francisco si o alta in Texas.

Omul de afaceri a recunoscut ca este mult de lucru inainte de obtinerea aprobarii oficiale, dar ca este optimist.

Semnaland ca mesajele lui Musk de pe Twitter ar putea fi premature, secretarul de presa al primarului New York-ului Bill de Blasio a scris la randul sau pe Twitter ca ”Asta este o noutate pentru primarie”.

Musk a scris ulterior pe Twitter ca sustinatorii ar trebui sa faca lobby pe langa oficialii Guvernului.

Prin calatoria prin tuburi cu vid, pe banda magnetica, trenurile hyperloop ar evita sa fie incetinite de presiunea aerului sau frictiunea rotilor pe sine, devenind astfel mai rapide si mai ieftin de operat, potrivit sustintorilor. Un numar de startup-uri au inceput sa dezvolte tehnologia, in pofida ingrijorarilor legate de costuri si practicalitate.

Potrivit site-ului Boring Company, unele proiecte pentru astfel de tuneluri costa pana la 1 miliard de dolari pe mila, dar obiectivul este de reducere a costurilor de cel putin 10 ori.

In 2013, Musk afirma ca o linie hyperloop de aproximativ 400 de mile intre Los Angeles si San Francisco ar costa mai putin de 6 miliarde de dolari, iar constructia ar dura 7-10 ani.

Presedintele Donald Trump s-a intalnit in martie cu Musk, care i-a prezentat ideea Boring Company, potrivit unor oficiali de la Casa Alba. Musk a mai vorbit despre planurile sale de a lansa o misiune pe Marte.

Directorul Consiliului Economic National al Casei Albe, Gary Cohn, a laudat in aprilie ideea lui Musk de a folosi tuneluri pentru a accelera circulatia feroviara in regiunile intens populate de pe coasta de est a Statelor Unite si pentru reducerea aglomeratiei din traficul orasului Los Angeles.