Daca luam in considerare abonamentele platite pentru platformele din Statele Unite, precum DirectTV`s NFL Sunday Ticket, NFL`s RedZone si Surius XM`s MLB, impactul total al pietei „fotbalului-fantezie”, asa cum este el denumit, se ridica la aproape 5 miliarde de dolari pe an, sustin cei de la Asociatia Comerciala a Sporturilor Fantezie.

Ce-i drept, marii castigatori din acest domeniu nu sunt jucatorii, ci companiile media de internet. Acestea genereaza venituri uriase - atat prin taxele de intrare in liga, cat si prin cumpararea de spatii publicitare„traditionale” - in jur de 80% dintre portaluri sunt impanzinte cu astfel de reclame.

Pentru incepatori, fotbalul-fantezie este un joc in care participantii se alatura ligilor – exista nenumarate la nivel informal (unele sunt informale, intre prieteni, altele formale, dar care percep taxe accesibile). Regulile variaza si ele, dar, in general, fiecare jucator alege pozitiile celorlalti jucatori. Punctele sunt generate de statisticile saptamanale ale jucatorilor de NFL (National Football League), iar echipele care termina sezonul cu cele mai bune rezultate, activeaza si in urmatorul sezon.

"Internetul este responsabil pentru trei pandemii: industria porno, jocurile de noroc si produsele-fantezie"

Popularitatea internetului a ajutat fotbalul-fantezie sa se dezvolte exponential inca de la debut. La inceputul anilor `90, atunci cand Yahoo Sport si CBS SportsLine.com si-au lansat primele produse-fantezie, acestea erau vazute ca portaluri-fantoma. „Fotbalul-fantezie a crescut natural in randul publicului larg”, explica David Geller, directorul Yahoo Fantasy Sports, citat de adweek.com. „Internetul este responsabil pentru trei pandemii: industria porno, jocurile de noroc si produsele-fantezie. Si mai vorbim aici despre niste bani facuti cinstit, prin explorarea acestor oportunitati”, adauga Geller.

Publicitarii care cauta la randul lor oportunitati de dezvoltare mizeaza pe campaniile de marketing desfasurate pe site-uri americane cu trafic, precum Fantasy Sport Ventures KFFL.com sau TheBigLead.com. Potrivit cumparatorilor de media, preturile achizitiilor-fantezie variaza intre 750.000 de dolari pentru site-uri cu trafic urias si pagini de stiri si 3 milioane de dolari pentru un intreg sezon de sponsorizare.

Unele site-uri le permit jucatorilor sa se inscrie gratuit, dar ii determina apoi sa cheltuiasca bani extra pentru optiuni de expert si diverse instrumente suplimentare. De exemplu, CBSSports.com a obtinut foarte multi bani din taxarea modulelor fotbalului american. Un abonament pe CBSSports porneste de la 179,9 dolari/sezon, in timp ce abonamentele individuale variaza in functie de potentialul de plata a compensatiilor finale.

In ciuda costurilor mari de intrare in acest domeniu, afacerile sunt in plina dezvoltare. Cu 10 ani in urma, site-ul cunoscut pe atunci drept CBS SportsLine a obtinut 4,3 milioane de dolari din abonamentele contractate. In 2011, proiectul ar putea ajunge la venituri de 50 milioane de dolari.

Citeste si:

Carburantii viitorului, la hectar. americanii folosesc 50% din productia de porumb pentru combustibili

Apple, in haine noi. Primele masuri luate de "amiralul" Cook