Doua companii de IT, specializate pe servicii aeriene si-au unit fortele pentru a crea tehnologia ce le va permite calatorilor sa-si urmareasca bagajele folosind telefoane mobile si site-urile de socializare.

Firma de IT Amadeus lucreaza in prezent cu softul companiei SITA pentru a imbunatati capacitatea de urmarire a bagajelor. Cel mai devreme anul viitor, pasagerii ar putea sa urmareasca ruta geamantanelor oriunde in lume, in timp real.

O metoda sofisticata va fi disponibila pe dispozitive portabile. Acestea din urma vor configura ruta bagajelor din momentul in care vor fi atasate geamantanelor, notificate la check-in, pana cand vor ajunge pe banda transportatoare la destinatie.

Oficialii Amadeus sustin ca parteneriatul pe care il vor realiza va reduce rata pierderilor ori ratacirii bagajelor la debarcarea aeronavelor.

29 milioane de bagaje pierdute in 2010

In 2010, 29 milioane de bagaje au fost pierdute in 54 de aeroporturi din intreaga lume.

Sistemul Bag-Message al companiei SITA se foloseste deja de catre transportatorii aeriani si aeroporturile globale, insa serviciul urmeaza sa fie disponibil si pentru calatori pentru o mai buna evidenta pentru pasageri.

„In viitor, calatorilor li se vor updata in timp real intreaga ruta a geamantanelor personale, cu ajutorul tehnologiei SITA”, sustine purtatorul de cuvant al SITA.

Pierderea bagajelor este deseori considerata una dintre cele mai frustrante etape ale calatoriilor aeriene.

Un studiu recent realizat de JD Power arata ca 34% din calatorii care prefera mijloacele de transport aerian s-au confruntat cu neplaceri cauzate de ratacirea ori pierderea geamantanelor in zborurile recente.

Cercetarea demonstreaza, totodata, ca 37% din pasageri admit ca le-ar placea sa-si foloseasca telefoanele mobile pentru a primi informatii in timp real despre ruta bagajelor personale.

In prezent, cele mai multe companii aeriene si aeroporturi din lume incearca sa optimizeze procesul de colectare a bagajelor.  

Aeriportul din Bermude LF Wade International a devenit recent primul aeroport din lume care a introdus un computer ce se ocupa de bagajele pierdute in locul angajatilor.

IATA si-a facut recent publice veniturile in valoare de 750 milioane de lire sterline. Un aport important al castigurilor l-a avut serviciul de marcare al bagajului si solutiile gasite in vederea amortizarii pierderilor.

Citeste si:

Twitter, peste 100 de milioane de utilizatori activi. De ce vor sefii microbloggingului sa-l listeze la bursa

Vinul romanesc, pe mesele americanilor. Cum fac afaceri impreuna 6 producatori de vin