Clientii Bank of America, JPMorgan Chase, Citigroup, Wells Fargo, US Bank si PNC deplang proasta comunicare din partea institutilor de credit, care nu au anuntat la timp ca au probleme si ca accesul la conturi si la serviciile de plata online urma sa nu functioneze normal.

"A fost poate cea mai prost comunicata veste proasta pe care am primit-o vreodata de la o companie. Este extrem de frustrant", comenteaza Paul Downs, antreprenor din Bridgeport, Pennsylvania, pentru New York Times, preluat de Mediafax.

Bancile au fost tinta unor atacuri de tip DDoS, hackerii inundand serverele cu trafic pentru a le scoate din functiune. Astfel de atacuri nu sunt sofiscitate din punct de vedere tehnic si nu presupun accesul atacatorilor la fisierele companiilor, astfel ca datele clientilor si conturile bancare nu au fost in pericol.

Atacurile au fost revendicate de un grup de hackeri care sustin ca au legaturi in Orientul Mijlociu. Acestia au afirmat ca au incercat sa razbune filmul anti-Islam produs in Statele Unite, care a starnit proteste in lumea araba.

Hackerii promit ca vor continua sa atace companii din SUA, probabil si din Franta, Israel si Marea Britanie, pana cand clipul video va disparea de pe internet. Printre companiile vizate de ei se numara si operatorii bursieri New York Stock Exchange si Nasdaq.