"In Romania se realizeaza sase plati cu cardul pe cap de locuitor pe an, fiind urmata doar de Bulgaria, cu patru plati pe an. Cel mai aproape se situeaza Grecia, unde se inregistreaza sapte plati pe an pe cap de locuitor", a declarat, miercuri, la conferinta Mediafax Talks about Mobile Banking, Andrei Cretu, managing consulting PwC.

El a aratat ca in Cehia sunt realizate anual 26 de plati cu cardul pe cap de locuitor, in Ungaria 23, iar pe prima pozitie in top se situeaza Marea Britanie, cu 128 de plati pe an.

"Romanii folosesc in continuare cu preponderenta numerarul, insa prevedem o crestere puternica in viitor pentru utilizarea cardului", a spus Cretu.

In Romania, 87% din tranzactiile cu cardul sunt efectuate la bancomate, respectiv utilizatorii isi scot banii de pe card, doar 13% realizandu-se prin terminalele de plata la comercianti (POS-uri). Spre deosebire, in Europa de Vest tranzactiile la bancomate au o pondere de 36%, restul revenind POS-urilor, iar in Europa Centrala si de Est platile la comercianti cumuleaza 58%.

La randul sau, Catalin Cretu, directorul general pentru Romania al Visa Europe, a mentionat ca procentajul tranzactiilor cu cardul la POS-uri se situeaza la 18% ca valoare, insa ca numar acesta ajunge la 40%.

"Valoarea medie a tranzactiilor fiind mai mica, ne situam la sub 20% ca valoare, dar ca numar de tranzactii procentul de 40% ne apropie de cel din regiune", a spus directorul Visa.

Persoanele cu varste intre 25 si 34 de ani din mediul urban au utilizat cel mai mult serviciile de internet banking in ultimele trei luni, cu o pondere de 12,8%, urmate de cele din categoria de varsta 35-44 de ani, cu 11,7%.

Serviciile de internet banking au fost utilizate in ultimele trei luni de persoane cu varste cuprinse intre 45 si 54 de ani, cu o pondere de 9,1%, urmate de segmentul de varsta 55-64 de ani (7,3%), 65-74 ani (4,1%) si tinerii cu varste intre 16 ani si 24 de ani, acestia reprezentand 3,1%, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

In ceea ce priveste serviciile bancare efectuate de pe telefoanele mobile, principalele operatiuni realizate de clienti sunt verificarea soldului pe cont (90%), transferurile bancare (42%), platile online (26%) si localizarea ATM-urilor (21%).