Nu a venit inca momentul, raspund managerii. Ei promit reforme dure anul acesta si revenirea pe plus din 2012.

Inca un an pe pierdere. Pentru Tarom, 2010 s-a incheiat pe minus, dupa un 2009 cu o gaura de 91 de milioane de lei. Asa a ajuns la mana negociatorilor FMI care incep fiecare discutie cu plata datoriilor.

"Companiile care nu fac eforturi de restructurare nu vor mai primi ajutorul statului", a fost mesajul transmis de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la finalul discutiilor.

Surse din interiorul negocierilor spun ca Tarom ar fi trebuit sa scoata pe bursa 15% de actiuni in prima faza si sa continue mai tarziu pana la 51%. Conform unor surse, Tarom a scapat, cel putin deocamdata, de privatizare, nu insa si de restructurare. In urmatoarele zile ar putea fi anuntata disponibilizarea a peste o suta de oameni, peste cei 150 care ies la pensie anul acesta.

Situatia este insa mult mai grava la CFR Marfa . Operatorul feroviar va trimite cel mai probabil acasa anul acesta o zecime dintre angajati, 240, ca sa ramana pe linia de plutire. Fara sa plateasca nimic din datoriile de 870 de milioane de lei.

CFR Marfa se lupta pentru putinii clienti cu o armata de operatori feroviari privati care au inghitit deja jumatate din piata in ultimii zece ani. Deciziile de privatizare in cazul ambelor companii sunt asteptate de la Guvern.