Această soluție a fost luată în calcul în perioada crizei coronavirusului în care zborurile din Europa au fost suspendate.

"Băncile au făcut faţă diferit acestor provocări şi în funcţie de cultura organizaţională pe care o are fiecare. (...) A fost nevoie şi de structuri ierarhice militarizate, dacă doriţi, în perioada crizei - puţini ştiu că ne puneam problema avioanelor militare ca să putem să avem numerar în bancomate, puţină lume ştie lucrurile astea, şi mă opresc aici. Dacă doriţi complexitate profesională, un avion nu poate transporta numerar mai mult de - nu ştiu - 2 milioane de euro, pentru că ai probleme de asigurare", a afirmat Florin Dănescu, la un eveniment online dedicat administrării resurselor umane în timpul pandemiei, potrivit Agerpres.

Citește și: Sfârșit de epocă pentru banii tradiționali. Marile bănci centrale ale lumii, între care Fed, BCE, Banca Angliei și cea a Elveției, discută trecerea la moneda digitală

Preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor a subliniat că sistemul bancar a îndeplinit, în acea perioadă, sarcina de a păstra bancomatele alimentate cu numerar, astfel încât populaţia să nu intre în panică.

"Deci nu poţi să aduci cu un avion oricât numerar, pentru că nu poţi, pentru că e o regulă. Şi atunci în perioada în care s-au oprit toate avioanele în Europa ar fi trebuit ca noi să aducem numerar de vreo 30 de ori mai mult decât infrastructura obişnuită, astfel încât lumea să nu intre în panică şi banala observaţie de a fi bani în bancomat să poată fi deservită. Dar nu înţelegeam doar că avem această sarcină teribilă de a face acest banal serviciu, ci sarcina extraordinară de a servi în condiţii de normalitate în condiţii de criză pe toată lumea. Pentru a nu aduce un element de panică care putea să răstoarne pur şi simplu sistemic ceea ce se întâmplă. De aceea colegii mei merită extrem de multă apreciere", a menţionat Florin Dănescu.

În primăvară, când pandemia cu coronavirus s-a extins masiv în Europa și au fost impuse restricții de circulație, companiile aeriene au oprit toate avioanele la sol, iar transporturile umanitare sau cele pentru materiale medicale s-au făcut cu aeronave militare.