Prezent pe piaţă încă din 1936, Olympus îşi va vinde business-ul de aparate foto unei firme japoneze de capital privat, numită Japan Industrial Partners. Nu au fost anunţate detaliile tranzacţiei.

Compania japoneză se va concentra acum pe dispozitive medicale, în special cele de imagistică, precum endoscoape, unde partea optică este foarte importantă.

Olympus a operat pe pierdere în ultimii trei ani. Compania japoneză şi-a concentrat atenţia în ultima vreme pe camerele foto mirrorless, care oferă performanţa DSLR-urilor, dar sunt mai mici şi mai uşoare.

Trecerea la aparate foto digitale din anii ‘90 găsea Olympus într-o poziţie excelentă, fiind depăşită la acea vreme doar de Sony.

Produsele Olympus au fost în general apreciate de consumatori, inclusiv de fotografii profesionişti. Japonezii, însă, n-au reuşit să găsească cheia spre profitabilitate într-o foarte dificilă piaţă a aparatelor foto, afectată grav de răspândirea smartphone-urilor.

În 2017, aparatele foto reprezentau un business de 3 miliarde de dolari pentru Olympus. Anul trecut, compania japoneză reuşea să atingă venituri de doar 400 milioane de dolari, potrivit News.ro. Pe durata pandemiei, veniturile Olympus au scăzut şi mai brusc, susţin reprezentanţi ai companiei.