"Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. 55% dintre ele au menţionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40% au fost nevoie să îşi întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există şi o nişă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă", a declarat Andrei Canda, potrivit Agerpres.

Potrivit studiului, 16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.

Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21 - instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).

El a menţionat că în ultima perioadă, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare ale angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult aceasta idee.

Studiul de piaţă a fost realizat în perioada iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank S.A., prin care a fost evaluat interesul faţă de transformarea digitală a societăţilor comerciale din România, atât companii IMM, cât şi corporaţii. Eşantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăţi comerciale din România.

În cadrul conferinţei, UniCredit Bank a anunţat lansarea unei versiuni îmbunătăţite a aplicaţiei Business Mobile, prin intermediul căreia oferă companiilor posibilitatea de a avea acces la informaţii şi operaţiuni esenţiale direct de pe telefon.