In perioada ianuarie - martie 2015, profitul inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizare (EBITDA) a ajuns la 4,02 miliarde de euro, in timp ce analistii estimau 3,87 miliarde de euro.

Enel a apreciat ca rezultatele din primul trimestru sunt in linie cu tendinta asteptata pentru intregul an 2015. La fel ca si in cazul altor companii de utilitati din Europa, cum ar fi grupul german E.ON, rezultatele Enel au fost afectate de cererea slaba pentru energie pe plan intern.

Castigurile la divizia din America Latina au urcat cu 33%, in timp ce veniturile din generarea energiei au scazut cu 8% in Italia si cu 17% in Europa de Est.

Datoria Enel la sfarsitul lunii martie se ridica la 39,51 miliarde de euro, de la 37,38 miliarde de euro la sfarsitul anului trecut. Pentru reducerea datoriei compania a demarat un proces de vanzare a activelor.

Pentru Romania si Grecia, Enel anunta, in martie, ca a obtinut in 2014 un profit EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) in valoare de 299 de milioane de euro, in crestere cu 3,4%, de la 289 de milioane de euro in 2013.

Enel a scos la vanzare anul trecut participatiile detinute la companiile din Slovacia si Romania in cadrul unui plan destinat reducerii datoriilor pentru a putea sustine investitiile si dividendele. Grupul italian a hotarat, recent, sa opreasca procesul de vanzare a activelor de distributie din Romania, dar a decis sa continue cu vanzarea activelor Enel din Slovacia.

Vanzarea activelor Enel face parte dintr-un program mai larg de vanzari de active in valoare de sase miliarde de euro, inceput in 2013, si care vizeaza reducerea datoriilor Enel.

Activele Enel din Romania (64,4% in Enel Distributie Muntenia si Enel Energie Muntenia, 51% in Enel Distributie Banat, Enel Distributie Dobrogea si Enel Energie si 100% din actiunile Enel Romania) reprezinta companii care gestioneaza o retea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cota de piata de 34%), care vand aproximativ 9 TWh/an unui numar de aproximativ 2,6 milioane clienti, dintre care 2,4 milioane sunt clienti rezidentiali (aproximativ 20% din piata de retail) si 200.000 sunt companii.