Multinaţionala americană a anunţat că va renunţa la brandurile "zombie", ca parte a eforturilor de a proteja brandurile sale esenţiale, şi va investi în inovaţii.

În prezent, Coca-Cola deține în jur de 400 branduri, dar admite că mai mult de jumătate dintre ele sunt branduri naționale, fără prea mare vizibilitate. Astfel, brandurile ”zombie” aduc doar 2% din totalul veniturilor companiei, în timp ce celelalte cunoscute la nivel mondial sunt responsabile pentru 98% din venituri.

Vânzările au scăzut cu 28% în trimestrul doi din acest an, comparativ cu perioada similară din 2019, la 7,2 miliarde de dolari.

Acţiunile Coca-Cola Co au urcat la Bursa de la New York cu aproximativ 4%, după ce scăderea profitului trimestrial a fost mai redusă decât se estima. Anul acesta, titlurile au scăzut cu 13%.

James Quincey, director general din 2017, care a devenit şi preşedintele companiei în 2019, a indicat că se aşteaptă la redresarea cererii în următoarele luni, în pofida creşterii numărului de infecţii în SUA şi în alte ţări.

Pe plan global, vânzările s-au redresat uşor, de la un declin de 25% în aprilie, la o scădere de 10% în iunie, a informat compania.

Veniturile organice au scăzut în trimestrul doi din 2020 la fiecare dintre cele şase divizii principale ale Coca-Cola, astfel încât profitul net a scăzut cu o treime, la 1,76 miliarde de dolari, faţă de perioada similară din 2019.

Cele mai afectate au fost afacerile din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.