Nu este insa deloc usor sa-ti construiesti un brand care sa atraga atentia si sa transmita exact mesajul businessului respectiv. Care este secretul prin care te diferentiezi de competitori?

Leslie Smolan si Ken Carbone, co-fondatori ai agentiei Carbone Smolan, companie care se ocupa cu designul si promovarea brandurilor, au explicat in noua lor carte “What makes a great design partnership” despre importanta imaginii unui brand pe piata, noteaza Business Insider.

In urma unui studiu amanuntit, realizat pe seama unor institutii cunoscute precum  âMuzeul Louvre din Paris (Franta), brandul de bijuterii Tiffany & Co. sau Universitatea din New York, cei doi specialisti au ajuns la urmatoarea concluzie: exista trei atribute puternice care definesc un brand, si anume – unicitatea si simplitatea si impactul pe care-l poate avea asupra celorlalti.

Atunci cand brandul tau este „recunoscut cu usurinta si admirat de catre ceilalti, acestia vor deveni ambasadori ai sai”. Comunicarea cu clientul este foarte importanta, subliniaza cei doi experti. Acest lucru trebuie sa faca practic si brandul tau, sa comunice cu ei: „Daca esti prea rigid, brandul tau se va pierde intr-o mare de companii.”

Foarte multi antreprenori au tendinta de a cladi un brand destul de comercial, care sa atinga o masa semnificativa de consumatori. „Strategia acestor comerciali, sa-i numim asa, consta in modul de executie – acesta trebuie sa fie diferit pentru a fi vizibili intr-o lume destul de asemanatoarea. Foarte multe branduri practic tipa la clientii insa, incercand sa capteze atentia si sa-si transmita mesajele. Varianta ideala ar fi consistenta in realizarea lucrurilor. In felul acesta va veti fideliza consumatorii, care vor intelege ce fel de companie sunteti, de fapt.”

Un logo puternic, care sa exprime mesajul brandului si sa atraga in acelasi atentia nu necesita neaparat o investitie uriasa. Chiar daca aveti fonduri limitate, asigurati-va ca logo-ul companiei dvs. va fi realizat intr-un mod profesionist, de specialisti din domeniu. Mai mult, sunt experti in aceasta industrie care lucreaza mai ales cu start-up-uri si care percep taxe mult mai mici decat cele practicate pentru multinationale.

„Mai bine faceti mai putine lucruri, dar le faceti mai bine”, sustine Carbone, citat de Business Insider.