"Suntem în negocieri avansate cu Ford Corporation pentru a pune la punct o adevărată alianţă auto mondială care ar consolida de asemenea industria auto americană", a spus Herbert Diess, la finalul unei reuniuni care a avut loc la Casa Albă, potrivit Agerpres.

De asemenea, Diess a precizat că Volkswagen, care are deja o uzină în statul american Tennessee, "analizează posibilitatea construirii celei de-a doua uzine în SUA".

Prezent la un alt eveniment care a avut loc la Detroit, directorul Ford, Bill Ford Jr, a declarat că discuţiile cu Volkswagen cu privire la o alianţă decurg "foarte bine". Rugat să comenteze declaraţiile lui Herbert Diess potrivit cărora Volkswagen ar putea asambla automobile în uzinele Ford din SUA, Bill Ford a spus că deocamdată cele două companii nu au discutat aceste detalii.

Herbert Diess a repetat marţi că în eventualitatea unei alianţe cu Ford, Volkswagen nu va prelua o participaţie la constructorul american. "Punem la punct o alianţă cu Ford care va consolida poziţia Ford în Europa pentru că vom utiliza aceleaşi platforme. Am putea utiliza capacităţile Ford din SUA pentru a construi automobile pentru noi", a arătat Diess.

Alianţa negociată de Volkswagen şi Ford sugerează că zilele în care un producător auto putea să crească în mod independent s-au terminat, în condiţiile în care tarifele, noile tehnologii şi normele stricte de poluare duc la fragmentarea unor pieţe care odată erau globale. Firmele care încercau să lanseze vehicule care să satisfacă consumatorii din întreaga lume pentru a realiza economii, încearcă în prezent să profite de avantajele oferite de anumite segmente specifice de piaţă precum SUV-uri hibride, camionete de tip pickup specifice pieţei din America de Nord sau modele citadine în Europa.