Grupul german a incheiat un contract cu importatorul iranian Mammut Khodro pentru a oferi spre vanzare SUV-urile compacte Tiguan si automobilele de familie Passat, in principal in centrele de vanzare dn regiunea Teheranului, a anuntat VW intr-un comunicat, citat de News.ro.

Extinderea pe pietele emergente face parte din strategia VW de a reduce dependenta de pietele principale si de a adauga noi surse de venit.

”Prin revenirea in Iran, brandul Volkswagen umple un gol de pe harta sa mondiala”, a declarat in comunicat Anders Sundt Jensen, directorul de proiect al companiei pentru Iran.

Volkswagen este lider de piata in Europa si China si incearca sa isi refaca operatiunile in Statele Unite, dupa scandalul manipularii testelor de poluare ale automobilelor diesel. In aceste conditii, Iranul, cu o populatie de 80 de milioane de locuitori, este o oportunitate rara de crestere.

Si alte companii, precum Boeing si Total, vor sa intre cat mai curand pe piata itaniana, la un an de la ridicarea sanctiunilor internationale legate de programul nuclear al tarii.

Grupul francez PSA a fost primul producator auto care s-a intors in Iran, printr-un acord anuntat anul trecut, de modernizare a unei fabrici Peugeot de langa Teheran si inceperea fabricarii modelelor Citroen in tara. Cateva luni mai tarziu, Renault a anuntat ca va infiinta o noua uzina in Iran, cu o capacitate de 150.000 de vehicule pe an.

Cresterea productiei auto din Iran va fi in medie de 11% pana in 2021, potrivit estimarilor din aprilie ale BMI Research, parte a grupului Fitch.