In septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.

Departamentul Justitiei din SUA a cerut VW, in ianuarie, despagubiri de pana la 46 miliarde de dolari, pentru incalcarea reglementarilor de mediu, iar compania germana se confrunta cu peste 50 de procese civile legate de depasirea nivelului emisiilor. Partile au ajuns la un acord inaintea termenului limita de joi, stabilit de un juriu federal pentru ca VW sa anunte cum va repara vehiculele afectate, sustin sursele.

Reprezentantii Volkswagen si cei ai Departamentului Justitiei din SUA nu au comentat informatia.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.