Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

"Era destul de clar ca Volkswagen lucra la un astfel de plan. Cu toate acestea, nu era clar daca firma va reusi sa ajunga la un acord cu sindicatele. Acest acord este cu siguranta o veste buna", a declarat analistul Tim Schuldt, de la Equinet Bank, potrivit Agerpres.

Vineri a avut loc o intalnire la sediul central din Wolfsburg, unde s-a anuntat concedierea a circa 5% din forta sa de munca aproximativ 30.000 de angajati - din care 23.000 in Germania. In prezent, grupul Volkswagen are peste 624.000 de angajati pe plan global, din care 282.000 in Germania.

Concedieri fortate nu vor avea loc pana in 2025, a dat asigurari grupul german, ci vor fi preferate pensionarile anticipate si nu vor fi inlocuiti muncitorii care vor pleca.

Acesta este un mare pas inainte, poate cel mai important din istoria companiei. Toti producatorii auto trebuie sa se modernizeze din cauza schimbarilor iminente din industria auto. Trebuie sa facem fata tuturor provocarilor, a afirmat directorul brandului VW, Herbert Diess.

Dupa anuntarea reducerilor de costuri, actiunile Volkswagen au urcat la Bursa de la Frankfurt cu 0,6%, la 118,30 euro, reducand declinul titlurilor cu 27% fata de perioada cand a inceput scandalul emisiilor, in septembrie 2015.

Volkswagen este sub presiune pentru a-si reduce cheltuielile anuale de capital, care in prezent se ridica la 12 miliarde de euro. Ca o concesie facuta angajatilor, VW a acceptat sa produca doua vehicule electrice la fabricile din Germania, in Wolfsburg si in Zwickau.

Reducerile de costuri includ trei miliarde de euro la fabricile din Germania si inca 700 de milioane de euro in afara tarii. Cele mai afectate de concedierile din afara Germaniei vor fi Argentina si Brazilia.

De asemenea, conform acordului cu sindicatele, marja de profit a brandului VW ar urma sa creasca la 4% pana in 2020, de la 2,8% in 2015.

"Urmatoarea generatie de vehicule electrice va fi produsa aici, in Germania, nu peste hotare", a declarat seful consiliului angajatilor VW, Bernd Osterloh.

In timp ce efectueaza concedieri, brandul VW va crea 9.000 de noi locuri de munca prin investitii in noi tehnologii.

Volkswagen a pus deoparte 17,8 miliarde de euro (19,8 miliarde de dolari) pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor pe plan global.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.