Toyota a fost detronat de pe prima poziţie a clasamentului încă din 2016 de către Volkswagen, după ce grupul nipon a fost lider mondial între 2008 şi 2015 cu excepţia anului 2011, când un seism a devastat nord-estul Japoniei. Un alt record stabilit de grupul Toyota a fost în 2014 când devenit primul grup auto care a vândut mai mult de 10 milioane de autovehicule într-un singur an.

Potrivit cifrelor oficiale, în 2017 grupul Volkswagen, care regrupează 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania, a livrat 10,74 milioane vehicule, în creştere cu 4,3% comparativ cu 2016.

În replică, Carlos Ghosn a revendicat şi el titlul de lider mondial al industriei auto pentru Renault-Nissan-Mitsubishi. "Alianţa, cu peste 10,6 milioane de autoturisme şi utilitare uşoare vândute în 2017, este primul grup auto mondial", a declarat Carlos Ghosn la mijlocul acestei luni când a subliniat că cifrele anunţate de Volkswagen, 10,74 milioane de autovehicule, includ şi cele 200.000 de camioane vândute de grupul german. "Nu mai e loc de discuţii", a apreciat atunci Ghosn.

Cifrele publicate marţi arată că alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a vândut 10,6 milioane autovehicule, ocupând pentru prima dată poziţia de al doilea mare constructor auto mondial. În cadrul alianţei, vânzările Renault au crescut cu 8,5% în 2017 până la un nivel record de 3,76 milioane unităţi.

Nissan a înregistrat o creştere a livrărilor de 4,6%, până la 5,8 milioane unităţi, arată cifrele publicate marţi. În sfârşit, Mitsubishi Motors a livrat anul trecut 1,03 milioane de automobile, în creştere cu 10% comparativ cu 2016 graţie unui avans de 56% a vânzărilor pe piaţa din China.

La succesul Renault a contribuit și Dacia, care a înregistrat un record de vânzări în Franța, anul trecut.

Trebuie subliniat însă faptul că, spre deosebire de Toyota şi Volkswagen, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi Motors regrupează entităţi distincte legate între ele prin participaţii încrucişate. Conform unui parteneriat care datează din 1999, Renault deţine 43% din acţiunile Nissan, în timp ce constructorul japonez deţine 15% din acţiunile Renault.

De asemenea, în 2016 Nissan Motor Co a preluat un pachet de control la Mitsubishi Motors Corp în schimbul sumei de 2,3 miliarde de dolari. Alianţa mai include şi Avtovaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, la care Renault a preluat controlul în 2014.