În iulie, Tesla a semnat un acord cu autorităţile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numită "Gigafactory" - prima unitate a producătorului situată în afara SUA. Aici ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020, scrie Agerpres.

La prezentarea rezultatelor financiare, şeful Tesla, Elon Musk, a declarat că uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale.

Pe site-ul Tesla sunt anunţuri de angajare pentru 14 poziţii, inclusiv designer arhitectural şi director financiar. Majoritatea sunt poziţii de top, care necesită cel puţin şase ani de experienţă.

Publicaţia 21st Century Herald, care a prezentat locurile de muncă de la Tesla, a informat că firma americană a început de duminică să facă reclamă noilor locuri de muncă.

Construirea unei facilităţi de producţie în statul chinez a devenit crucială pentru Tesla după ce autorităţile de la Beijing au impus tarife vamale la importurile de maşini din SUA, ca represalii la tarifele vamale de 34 miliarde dolari pentru bunuri chinezeşti introduse de Washington.

China este cea mai mare piaţă din lume pentru vehiculele electrice şi a doua cea mai mare piaţă pentru Tesla.

Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă. Însă, întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.