Obiectivul autorităţilor din Norvegia îl reprezintă interzicerea vânzării vehiculelor cu combustibili fosili în 2025. Pe lângă scutirile de taxe pentru automobilele electrice, proprietarii acestora beneficiază şi de alte facilităţi precum taxe de drum reduse, parcare gratuită şi în multe locuri încărcare gratuită.

O provocare o constituie însă numărul redus de staţii de încărcare rapidă care să ţină pasul cu creşterea rapidă a flotei de autovehicule electrice, scrie Agerpres.

Luna trecută, 61,5% dintre maşinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, un nivel record, faţă de un procentaj de 42,4% pe ansamblul anului trecut.

În octombrie a debutat pe piaţa norvegiană mult aşteptatul model electric al Volkswagen - ID.3 - care s-a situat pe locul I în topul vânzărilor, depăşind Model 3 de la firma americană Tesla şi Polestar 2 de la grupul chinez Geely, arată datele Federaţiei Rutiere Norvegiene.

Conform planurilor pe 2021 prezentate miercuri de autorităţile de la Oslo, sunt extinse scutirile de taxe pentru automobilele electrice, ceea ce oferă predictibilitate producătorilor auto.

"Aceasta ne permite să fim încrezători că vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările Volkswagen în Norvegia anul viitor", a informat Harald A. Moeller AS, importatorul norvegian al maşinilor Volkswagen, inclusiv al brandurilor Audi, Skoda şi SEAT.

În 2019, vânzările de autovehicule complet electrice în Norvegia au atins un procentaj record de 31,2% din piaţă, de la 20,8% în 2018, cu mult în faţa altor state, iar cumpărătorii au fost nevoiţi să aştepte pe măsură ce producătorii încearcă să facă faţă cererii.