Directiva a fost aprobata la sfarsitul anului trecut si prevede ca toate modelele de autoturisme si autoutilitare usoare noi din UE trebuie sa fie echipate cu sisteme de asistare la franare pana la inceputul anului 2011.

"Costul dotarii cu sistem de asistare la franare nu este unul semnificativ. Uzina Dacia are posibilitatea implementarii acestui sistem, fiind conceputa sa faciliteze montarea lui. In prezent, cele mai multe masini de pe piata romaneasca nu sunt dotate cu un astfel de sistem", a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe (foto), citat de Mediafax.

Conform directivei UE, aprobata la finele anului trecut, din anul 2010, automobilele si vehiculele comerciale pot obtine calificativul maxim de siguranta, de cinci stele, numai daca sunt dotate standard cu echipamentul electronic de stabilitate (ESP).

De asemenea, din noiembrie 2011 intra in vigoare reglementarile comunitare care prevad dotarea tuturor modelelor noi de autoturisme si autovehicule utilitare cu sistemul ESP, iar incepand cu anul 2014, aceasta directiva va fi extinsa pentru toate autovehiculele noi.

Totodata, autovehiculele utilitare trebuie sa fie echipate suplimentar, incepand cu anul 2015, cu sisteme de franare de urgenta cu functie de anticipare, precum si cu sisteme de asistare la mentinerea benzii de rulare.