Trei judecatori de instructie au inceput de joi ancheta cu privire la dispozitivele utilizate de constructorul francez pentru controlul emisiilor.

In urma scandalului similar in care a fost implicat grupul Volkswagen, o comisie de experti independenti a constatat importante depasiri ale nivelului declarat de poluare la o serie de vehicule diesel vandute in Franta de mai multi constructori, inclusiv Renault, aminteste France Presse.

Actiunile Renault au scazut semnificativ la bursa dupa publicarea informatiilor. Vineri la pranz, titlurile Renault au scazut la Bursa de la Paris cu 2,9%, dupa ce dimineata inregistrasera un declin de peste 4%.

Sursele sustin ca din 12 ianuarie trei judecatori analizeaza cazul si ar urma sa decida daca cercetarile procurorilor vor fi urmate de un proces.

Reactia Renault

Grupul auto francez Renault a anuntat vineri ca a luat act de deschiderea unei investigatii cu privire la o posibila manipulare a emisiilor poluante ale vehiculelor sale diesel, dar a repetat ca respecta legislatia si reglementarile in vigoare.

"Toate vehiculele Renault au respectat intotdeauna legea si reglementarile. Sunt conforme cu normele in vigoare si nu sunt echipate cu software fraudulos", a precizat constructorul auto francez intr-un comunicat de presa.

In urma scandalului Dieselgate in care a fost implicat grupul german Volkswagen, mai multe vehicule Renault au fost criticate pentru depasirea normelor privind emisiile de oxid de azot cu ocazia testelor in conditii de drum. Renault sustine ca in luna martie 2016 a prezentat in fata unei comisii tehnice indepedente un plan de reducere a emisiilor de oxid de azot pentru vehiculele sale diesel Euro 6b care a fost apreciat ca fiind transparent, suficient si credibil.

Guvernul de la Paris a anuntat, in noiembrie, ca Directia Generala a Concurentei, Consumului si a Inlaturarii Fraudei (DGCCRF) din Franta a trimis procurorilor un dosar referitor la suspiciunile legate de incalcarea reglementarilor privind emisiile motoarelor diesel ale producatorului auto francez Renault.

In ianuarie, anul trecut, ofiterii antifrauda au efectuat o serie de perchezitii si la birourile Renault, ceea ce a dus la scaderea semnificativa a actiunilor la bursa.

Intr-o scurta declaratie data publicitatii de Renault se arata ca motoarele companiei indeplinesc reglementarile europene. Dupa Volkswagen, Renault este singurul producator care a fost pana acum supus unei investigatii in Franta.

DGCCRF a trimis procurorilor datele anchetei privind posibila manipulare a testelor emisiile poluante de catre Renault, in urma deciziei Guvernului francez de a infiinta o comisie guvernamentala pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, pe fondul scandalului Volkswagen, care a recunoscut in 2016 ca a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifica emisiile poluante.

Rezultatele testelor au aratat ca emisiile unor automobile Renault, alaturi de alte vehicule produse de companii straine, depasesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.

Guvernului francez a mai anuntat ca si alti producatori auto sunt verificati de DGCCRF.

Financial Times scrie ca francezii au omis “detalii semnificative” cu privire la vehiculele Renault

Cotidianul Financial Times publica, in luna august anul trecut, un articol potrivit caruia in raportul elaborat de comisia franceza de ancheta a emisiilor poluante au fost omise detalii semnificative cu privire la vehiculele Renault.

Dupa ce autoritatile americane au descoperit discrepante intre emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen in timpul testelor de laborator si in conditiile reale de drum, in Franta a fost creata comisia Royal pentru a ancheta emisiile poluante ale 86 modele de autoturisme produse de o duzina de constructori auto.

Potrivit articolului din Financial Times, care se bazeaza pe marturiile a trei dintre cei 17 membri ai comisiei Royal, in raportul final al comisiei de ancheta publicat luna trecuta nu au fost incluse toate detaliile descoperite in urma controalelor efectuate

Unul dintre detaliile omise este si faptul ca a fost descoperita o discrepanta intre emisiile de dioxid de azot ale modelului Renault Captur in situatii de test si in conditii normale de conduita pe sosea. Financial Times sugereaza ca aceste elemente ar fi putut fi omise cu buna stiinta din raportul comisiei Royal, avand in vedere ca Guvernul francez detine 20% din actiunile grupului Renault.

In raportul sau final, comisia Royal sustine ca nu exista dovezi potrivit carora Renault a utilizat mijloace de falsificare similare cu cele utilizate de Volkswagen, dar recomanda o imbunatatire a performantelor de mediu ale vehiculelor precum si o modificare rapida a cadrului de reglementare din Europa.

La randul sau, Renault a respins acuzatiile ca a utilizat un software care falsifica emisiile poluante, dar a promis in luna aprilie ca va implementa tehnologii mai performante pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor sale diesel.

Germanii ii contrazic pe francezi. Nereguli ar exista si la autoturismele Dacia

La jumatate anului trecut, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anuntat ca a primit din Franta un raport privind nivelul emisiilor la Renault si alti producatori auto si ca acesta arata nereguli similare cu cele descoperite in investigatiile efectuate in Germania.

Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, unele guverne europene au cerut efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie.

O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania, efectuata la inceputul anului, a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara Renault si Dacia, dar si cinci marci germane.

Ministrul german al Transporturilor declara atunci ca cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.