Potrivit revistei germane Manager Magazin, Mary Barra si Dan Ammann s-au deplasat la sediul Opel pentru a informa conducerea diviziei lor europene despre evolutia negocierilor cu PSA.

Separat, grupul auto francez PSA a informat ca directorul sau general, Carlos Tavares, intentioneaza sa se intalneasca cu reprezentantii Guvernului german si sindicatele de la Opel pentru a discuta o eventuala preluare a Opel.

In cadrul acestor consultari, Carlos Tavares are intentia sa se intalneasca si cu cancelarul german, Angela Merkel, a precizat un purtator de cuvant de la PSA.

PSA (proprietarul marcilor Peugeot, Citroën si DS) si GM au confirmat marti ca analizeaza mai multe initiative strategice, inclusiv o eventuala vanzare a Opel, divizia europeana a GM, catre constructorul auto francez.

Citeste si: Este oficial! Romanii vor calatori fara vize pe continetul american

Activitatile europene ale General Motors au provocat pierderi de 15 miliarde de dolari incepand din 2000 si pana in prezent. Deprecierea lirei sterline, dupa votul in favoarea Brexit, a anulat sperantele referitoare la o revenire pe profit in 2016 astfel ca anul trecut aceasta divizie a inregistrat pierderi de 257 milioane de dolari.

Potrivit analistilor, divizia europeana a GM sufera de supracapacitati de productie si de un portofoliu redus de modele comparativ cu ceilalti constructori generalisti din Europa. Opel are 10 uzine, repartizate in sase tari din Europa, iar la finele lui 2015 compania avea 35.600 de angajati, dintre care 18.250 in Germania.

Nemtii, nemultumiti ca nu au fost invitati la negocieri

Ministrul german al Economiei, Brigitte Zypries, a declarat, marti seara, ca este complet inacceptabil ca discutiile referitoare la intentia grupului auto francez PSA de a prelua Opel sa se desfasoare fara consultarea sindicatelor germane sau a autoritatilor locale.

De asemenea, Zypries a precizat ca Executivul german nu are informatii privind negocierile dintre Peugeot si Opel.

"General Motors are responsibilitatea de a se asigura ca centrul de inovatii al Opel va ramane in Germania", a afirmat ministrul Economiei.

Deja PSA si GM sunt implicate in cateva proiecte comune in Europa. GM si PSA produc deja in comun SUV-uri si minivan-uri, dupa tentativa de constituire a unei aliante care a esuat in 2013, in urma deciziei GM de a-si vinde participatia pe care o detinea la grupul auto francez.

GM a recunoscut ca se desfasoara negocieri dar a avertizat ca "nu exista garantii ca se va ajunge la un acord".

Combinarea grupului PSA cu Opel si brandul sau britanic Vauxhall ar crea al doilea mare producator auto din Europa, in urma grupului german Volkswagen, si inaintea aliantei Renault-Nissan.