Discutiile referitoare la preluare au fost confirmate martea trecuta de ambele companii, provocand ingrijorare legata de posibile concedieri sau inchideri de fabrici, scrie News.ro.

Surse guvernamentale au declarat pentru Reuters ca PSA a semnalat ca este deschis solicitarilor germane de pastrare a fabricilor, locurilor de munca si contractelor colective de munca.

In acordul final trebuie incluse si discutiile cu autoritatile din Marea Britanie, unde GM opereaza brandul Vauxhall.

Potrivit Bild, directorul juridic al PSA, Olivier Bourges, a discutat joi cu doi secretari de stat si un consilier al cancelarului Angela Merkel, carora le-a spus ca OPEL va fi o companie separata in cadrul grupului PSA si nicio fabrica din Germania nu va fi inchisa. Bild nu a mentionat sursele informatiilor.

Acordul de preluare va fi semnat probabil pe 9 martie, la inceputul salonului auto de la Geneva, a adaugat publicatia.

Ministrul german al Economiei, Brigitte Zypries, a declarat joi ca se asteapta ca acordul sa aiba loc.

Doua surse apropiate PSA au spus insa ca partile discuta si despre reducerea numarului de locuri de munca si a fabricilor, in primul rand despre cele doua fabrici Vauxhall din Marea Britanie.

Directorul general al PSA se va intalni cu premierul britanic Theresa May pentru a discuta despre acord, existand temeri ca iesirea Marii Britanii din UE ar putea dezavantaja Vauxhall fata de Opel.

Aproximativ jumatate dintre cei 38.000 de angajati ai GM Europe lucreaza in Germania si 4.500 in Marea Briteni. Alte tari unde Opel are unitati de productie includ Spania si Polonia.