Prin programul Prima Masina Noua vor putea fi cumparate masini noi, nu second hand, cu preturi de pana la 14.000 de euro. Cele care depasesc acest nivel nu se califica.

In plafonul maxim stabilit de stat se incadreaza mai multe marci si modele, in functie de configuratie. Bineinteles Dacia Logan si Ford Bmax, ambele produse in Romania. Dar si marci mai scumpe: Volksvagen Polo , Skoda Fabia sau Opel Corsa.

Puteti cumpara de asemenea si masini japoneze sau coreene. Preturile difera de la o luna la alta, in functie de oferte si este posibil ca unii dealeri sa ieftineasca anumite modele tocmai pentru a le incadra in plafonul maxim stabilit de stat.

"In primul rand dorim sa sprijinim achizitia de masini noi de catre tineri prin credite bancare garantate de stat, in al doilea rand sa stimulam achizitia de autoturisme noi mai sigure si mai putin poluante si, in al treilea rand, sa incercam sa dezvoltam cat mai mult productia locala de autoturisme cu multiple efecte pe industria orizontala", a declarat luni ministrul Economiei, Constantin Nita, la prezentarea oficiala a programului, scrie Mediafax.

Programul este destinat in principal tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani, care vor avea prioritate, dar si altor categorii de varsta, si vizeaza emiterea de garantii de stat pentru creditele contractate de beneficiari in vederea achizitiei de autoturisme noi.

Garantia statului va acoperi maximum 50% din valoarea creditului acordat in cadrul programului, diferenta de colateral fiind reprezentanta de autoturismul achizitionat.

Valoarea creditului va fi de maximum 50.000 de lei plus TVA, la care se adauga costul politei CASCO pentru primul an.

Avansul minim solicitat de banci beneficiarului va fi intre 5% si 10% din valoarea creditului, iar costul total al finantarilor garantate de stat nu va depasi ROBOR la 3 luni plus o marja de 3%.

Durata maxima a perioadei de creditate va fi de 84 de luni.

Nita a aratat ca plafonul de garantii va fi stabilit de Ministerul de Finante impreuna cu Fondul de Garantare, iar pana in prezent patru banci si-au anuntat intentia de participare in cadrul proiectului.

Ministrul Economiei a precizat, raspunzand unei intrebari, ca nu se intentioneaza cumularea acestui program cu programul "Rabla".

"Dupa parerea mea, ceea ce se intampla cu Rabla este o problema. Toate autoturismele vechi pe care le vedeti le tin cate un an, doi, dupa care vin cu ele la programul Rabla, ceea ce inseamna ca noi finantam de fapt, indirect, autoturismele vechi din alte state", a spus ministrul Economiei.

El a aratat ca rata lunara pentru o masina de 13.000 de euro achizitionata prin acest program s-ar plasa la 150 de euro.

Pe de alta parte, Nita a precizat ca nu va fi posibila achizitia de masini prin acest program mai scumpe decat plafonul stabilit, la care clientul sa acopere diferenta.

Vanzarile de autoturisme vechi din Romania sunt de trei ori mai mari decat cele de masini noi, care inregistreaza un volum anual de 80.000 de unitati.

Autoritatile estimeaza ca prin acest program vor fi vandute 2.500-3.000 de masini pana la finele acestui an, respectiv 20.000 de unitati noi anual.

Ponta: Programul Prima Masina va viza persoane cu venituri reduse, care nu vor masini scumpe, de lux

Programul "Prima Masina" va urmari sa simplifice accesul tinerilor la creditare si va fi destinat persoanelor cu venituri reduse, incurajand insa si achizitia de masini mai putin poluante si stimuland industria autohtona de autoturisme, a declarat premierul Victor Ponta.

"Efectele pe care ni le dorim sunt cele pe care le-am urmarit si cu Programul Prima Casa, un program atat de succes incat, la ultima rectificare, am mai alocat inca 700 de milioane, dar se pare ca nu ajung, se pare ca si acestia deja s-au epuizat. Mi-as dori sa se intample la fel si cu programul Prima Masina", a spus Ponta, citat de Mediafax.

El a adaugat ca Guvernul urmareste ca, prin acest program, tinerii sa aiba acces mai usor la credite, pentru ca piata bancara a devenit in ultimii ani mult mai greu de accesat "in mod traditional", sa incurajeze achizitia de masini noi, mai putin poluante, si stimularea productiei locale de autoturisme.

"Nu vreau sa apara acest conflict intre producatorii locali si importatori, evident ca nu putem face niciun fel de discriminare, dar nici nu vreau sa-mi ascund preferinta pentru producatorii nationali", a spus Ponta.

Seful Executivului a tinut sa precizeze ca nu este avuta in vedere posibilitatea ca cei care vor masini mai scumpe sa beneficieze de program si ca la suma maxima garantata de stat, respectiv 50.000 plus TVA, va fi adaugata o diferenta, in functie de costul masinii dorite.

"Prin acest procedeu special, finantam totusi o masina medie, nu masini din gama de lux pe care probabil cei care si le doresc au si posibilitatea si bonitatea necesara ceruta de banca, ne adresam unui segment cu venituri mai reduse care nu vrea, dincolo de cei 50.000 de lei, sa-si cumpere o masina de 200.000 sau 300.000 de lei", a explicat Ponta.

Prim-ministrul a mai afirmat ca actul normativ va fi aprobat in sedinta Guvernului de saptamana viitoare si programul va deveni operational la 1 noiembrie.