Potrivit sursei citate, 80% dintre respondenţii români declară că au o atitudine pozitivă cu privire la autovehiculele electrice, iar două treimi dintre aceștia menționează că atitudinea lor a devenit mai favorabilă mașinilor electrice în ultimii 3 ani.

La nivel global, conform aceluiași studiu Ipsos, 61% dintre cei intervievați au o atitudine pozitivă față de mașinile electrice și aproape jumătate dintre aceștia și-au îmbunătățit percepția în ultimii 3 ani.

Țările în care șoferii s-au declarat cei mai entuziaşti cu privire la mașinile electrice sunt Portugalia (87%), Turcia (84%) și Grecia (83%). La capătul opus al clasamentului, cu o atitudine mai rezervată, se situează Luxemburg (25%), Belgia (40%) și Germania (43%).

Atitudinea pozitivă, la nivel declarativ, este vizibilă și atunci când vine vorba de intenția de achiziție: 42% dintre românii care au răspuns la studiu au declarat că următoarea lor mașină va fi cel mai probabil un autovehicul electric.

În contextul creșterii notorietății problemelor legate de poluare și calitatea aerului, principalele motive pentru care șoferii ar fi dispuși să achiziționeze o mașină electrică sunt legate de reducerea poluării (emisii de carbon (CO2) sau oxizi de azot (NOx)), dar și de reducerea costului cu combustibilul. Reducerea noxelor (oxizi de azot) în urma achiziției unei mașini electrice a fost menționată ȋn special de respondenţii din România (61%, comparativ cu media globală - 43%).

Prețul de achiziție rămâne însă principala barieră atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini electrice, atât la nivel global (61%), dar mai ales în România (75%). În topul barierelor de achiziție, șoferii români menționează și numărul limitat al stațiilor de încărcare cât și autonomia redusă a autovehiculelor electrice.

Studiul mai arată că șoferii și-ar dori mai multe stații publice de încărcare. În România, 9 din 10 persoane au declarat că numărul limitat al stațiilor de încărcare în spații publice constituie un impediment în achiziţia autovehiculelor electrice.

Studiul Ipsos – al treilea grup mondial de cercetare de piaţă – s-a desfăşurat online în anul 2019, în rândul a 3.877 de cetăţeni, respectând distribuția demografică națională pe vârstă și gen din Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia și Turcia.

În România, grupul Ipsos este prezent prin trei entităţi, Ipsos România, Ipsos Interactive Services şi Ipsos Digital, cu peste 1.000 de angajaţi ȋn total.