In anul 2010, Renault si Nissan au decis sa isi extinda parteneriatul cu grupul Daimler. In cadrul acestui parteneriat Mercedes Benz a decis sa asambleze o utilitara la o uzina Renault din Franta iar pe segmentul premium marca Infiniti de la Nissan a inceput sa utilizeze platforma "MFA" de la Mercedes Classe A pentru propriile sale vehicule compacte Q30 si QX30.

Insa, potrivit surselor, in luna octombrie a anului trecut Nissan a decis ca marca sa premium Infiniti nu va utiliza platforma 'MFA2', o arhitectura imbunatatita dezvoltata de Daimler cu sprijinul Nissan, pentru ca vanzarile si tarifele vehiculelor Infiniti nu au atins un nivel care sa permita absorbirea costurilor cu platforma Mercedes.

"Nu a fost posibil sa se ajunga la un acord pe baza platformei MFA2. Obiectivele fixate de Infiniti au fost dificil de atins", a declarat una dintre surse.

Decizia de a suspenda impartirea de noi platforme de vehicule ar putea afecta rentabilitatea noii uzine de asamblare de la Aguascalientes, Mexic, la care Nissan si Mercedes preconizau sa utilizeze aceiasi platforma pentru a reduce complexitatea si costurile de productie.

In doua comunicate de presa separate, Daimler si Nissan au precizat ca vor demara programe in comun doar cand sunt benefice pentru ambele parti, fara a raspunde in mod precis la intrebarile referitoare la viitorul platformei MFA 2.

Decizia celor de la Nissan scoate in evidenta dificultatile cu care se confrunta constructorul nipon in a face din marca sa Infiniti un jucator important pe piata automobilelor de lux. Primul model Infiniti a fost lansat in 1989 la fel ca si primul Lexus, marca de lux a rivalului Toyota, insa vanzarile acestuia din urma cu crescut semnificativ mai rapid iar in prezent sunt de trei ori mai mari decat cele ale Infiniti.

In 2016, un numar de 230.000 de autovehicule Infiniti au fost vandute la nivel global, dintre care doar 16.000 in Europa, mai putin de 5% din vanzarile globale ale Nissan si departe de cele doua milioane de vehicule livrate de Mercedes.

Renuntarea la dezvoltare in comun de automobile de lux nu afecteaza partajarea de motoare intre Infiniti si Mercedes sau proiectele in comun pe segmentul automobilelor mici intre Renault si Smart. Insa dezvoltarea in comun de automobile premium la uzina din Mexic era "unul din cele mai mari proiecte intre alianta Renault-Nissan si Daimler", declara Carlos Ghosn in luna septembrie 2014, cand a dezvaluit acest program.

In consecinta, uzina de la Aguascalientes, Mexic, va trebui sa se multumeasca cu o singura linie de amsablare mai putin eficienta pentru ca modelele Mercedes vor alterna cu modelele Infiniti utilizand arhitectura Renault-Nissan. Este vorba de o noua problema pentru industria auto mexicana dupa ce presedintele SUA Donald Trump a promis ca va taxa importurile de automobile produse in Mexic.