Valoarea de piata a Mitsubishi Motors, al saselea mare producator auto nipon, s-a redus la jumatate dupa ce saptamana trecuta compania a admis ca a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vandute pe piata japoneza si de asemenea ca a utilizat metode de testare care nu respecta standardele japoneze incepand din anul 2002.

"Pentru piata interna, am utilizat aceasta metoda inca din 1991. Dar nu stim inca numarul modelelor afectate", a declarat marti vicepresedintele Mitsubishi Motors, Ryugo Nakao, intr-o conferinta de presa.

Saptamana trecuta, Mitsubishi Motors a indicat ca 625.000 de minivehicule, produse incepand din 2013 si vandute exclusiv in Japonia, sunt afectate de acest scandal, iar 468.000 de vehicule produse pentru partenerul japonez Nissan Motor Co.

Potrivit unor surse citate de cotidianul financiar Nikkei, numarul modelelor afectate de acest scandal este mult mai mare decat cele patru modele dezvaluite de producatorul auto.

La fel ca si saptamana trecuta, presedintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, si-a cerut marti in mod public scuze, adaugand insa ca nu era la curent ca angajatii companiei au recurs la astfel de practici pentru a falsifica datele privind consumul de combustibil. Tetsuro Aikawa a mai spus ca o ancheta interna este inca in derulare, ceea ce sugereaza ca ar putea fi descoperite si alte nereguli.

Aceste dezvaluiri au determinat autoritatile japoneze sa efectueze perchezitii la unul din centrele de cercetare & dezvoltare ale Mitsubishi Motors, in vederea inceperii unei investigatii. De asemenea, agentia de evaluare financiara Standard & Poor's a avertizat ca ar putea cobori si mai mult ratingul Mitsubishi Motors in zona speculativa.