Presedintele General Motors Europa, Karl-Thomas Neumann, a anuntat ca preturilor modelelor Vauxhall vor creste cu cel putin 2%, dar majorarea nu va fi suficienta pentru a recupera banii pierduti in urma deprecierii semnificative a lirei in raport cu euro. Miercuri, moneda britanica s-a depreciat cu aproape 0,4% fata de euro, ajungand la cel mai scazut nivel din 2011.

"Luam si alte masuri, chiar ne gandim la reducerea productiei", a anuntat, saptamana trecuta, Karl-Thomas Neumann, la Salonul Auto de la Paris.

Tot la acest eveniment, directorul Nissan Europa pentru vanzari, Guillaume Cartier, a precizat ca firma a majorat de la 1 octombrie preturile masinilor cu 1,5 - 2%. Acesta este "primul val" al majorarii preturilor, iar al doilea va veni pentru a recupera banii pierduti in urma deprecierii semnificative a lirei, a explicat Guillaume Cartier.

Luna trecuta, producatorul auto american Ford a anuntat majorarea preturilor cu 1,5%. Luna aceasta, producatorii auto niponi Honda si Suzuki au crescut de asemenea preturile. In iulie, Ford a estimat ca Brexitul a costat deja compania 60 de milioane de dolari pe fondul din cauza deprecierii lirei sterline. Pentru acest an, Ford se asteapta la pierderi de 200 de milioane de dolari in Europa si de 400 - 500 de milioane de dolari anul viitor.

Prima companie care a reactionat la deprecierea lirei a fost PSA Peugeot Citroen, care la inceputul lunii august a majorat preturile cu aproximativ 2%.

Saptamana trecuta, seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat ca va opri noile investitii in Marea Britanie daca nu are garantia ca va primi compensatii pentru tarifele impuse masinilor fabricate in Marea Britanie, in eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul.

Nissan are o fabrica in Sunderland, care are 6.700 de angajati, iar la furnizorii acestei unitati lucreaza aproximativ 24.000 de persoane. La Sunderland sunt produse modelele Qashqai, Note, Juke si Leaf. Anul trecut au fost produse aici 500.000 de vehicule, fiind cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie, conform Nissan.

Analistii apreciaza ca, in functie de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule din Marea Britanie catre UE si restul lumii.

Vanzarile de masini noi in Marea Britanie au inregistrat o crestere record in septembrie, datele sugerand o atenuare a incertitudinilor provocate de iesirea tarii din Uniunea Europeana (Brexit).

Livrarile au urcat cu 1,6% luna trecuta, la 469.696 unitati, pe fondul majorarii cererii din partea companiilor, a anuntat miercuri Asociatia Producatorilor si Comerciantilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT). In topul celor mai bine vandute modele se afla Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus si Nissan Qashqai.

Marea Britanie ramane a doua mare piata auto din Uniunea Europeana, in urma Germaniei, dar inaintea Frantei, Italiei si Spaniei.