Comisia Nationala pentru Concurenta a inceput o investigatie legata de posibila fixare a preturilor la vanzarea brandurilor Volkswagen, Audi si Toyota. Totodata, producatori precum Nissan Iberia, Renault Espana, Ford Espana si Chevrolet Espana sunt investigati pentru practici cum ar fi schimbul de informatii.

Spania a intrat si a iesit din recesiune in mai multe randuri din 2008, cand s-a spart o bula imobiliara si de consum, cu impact inclusiv asupra vanzarilor de masini, noteaza Bloomberg, preluata de Mediafax.

In primele opt luni ale acestui an, inmatricularile de autoturisme au scazut cu 3,6%, dupa un declin de 13% in 2012, chiar daca guvernul a promovat programe de stimulare a achizitiilor.

Ancheta referitoare la schimbul de informatii include si Toyota Espana, Chrysler Espana, General Motors Espana SLU, Fiat Group Automobiles Spain, Hyundai Motor Espana, Honda Automoviles Espana, KIA Motors Iberia, Peugeot Citroen Automoviles Espana, Volkswagen Audi Espana si Seat. Investigatiile pot dura pana la 18 luni.

Ford a anuntat intr-un comunicat ca intotdeauna opereaza cu respectarea strica a legilor si va colabora cu autoritatea de reglementare. Un purtator de cuvant al Chevrolet a spus ca pe piata spaniola concurenta este "foarte clara", iar compania se asteapta ca acest fapt sa fie dovedit de investigatie. Seat si Toyota nu au dorit sa comenteze, iar reprezentantii celorlalte companii auto nu au fost disponibili.