"Enel X România se angajează să ofere posesorilor şi flotelor de vehicule electrice posibilitatea de a se deplasa în toată ţara, de la nord la sud şi de la est la vest, fără să se îngrijoreze unde vor găsi următorul punct de încărcare. Prin acest plan ambiţios de dezvoltare a unei infrastructuri extinse de încărcare în următorii cinci ani, vom contribui la un transport mai curat şi mai sustenabil în toată România", a declarat Marius Chiriac, director al Enel X România.

Primele puncte de încărcare vor fi instalate în 2019 în Bucureşti, Timişoara şi Constanţa. Planul acoperă toate zonele României, astfel încât poziţionarea şi instalarea infrastructurii de încărcare să fie adaptată creşterii gradului de utilizare a vehiculelor electrice la nivelul gospodăriilor, al instituţiilor, precum şi în rândul companiilor, ca urmare a cererii pentru flote. Circa 300 de puncte încărcare urmează să fie instalate în 2019.

"Noi estimăm că, la începutul anului viitor, vor fi primele staţii disponibile în Bucureşti, Timişoara şi Constanţa. Finalizăm nişte discuţii şi apoi depinde de procesul de racordare, instalare etc. Noi dorim să le avem gata în prima parte a anului viitor. Asta la început. Până la sfârşitul anului, planul este de a acoperi ţara la nivel naţional. Vrem să conectăm vestul României de estul României, vrem să conectăm nordul de sud. Vrem să ajungem în marile oraşe din România. Vrem să facilităm călătoria pentru oameni dintr-un colţ în altul şi, ulterior, avem în vedere o mai mare capilaritate, din ce în ce mai multe staţii, inclusiv pe drumuri secundare.(...) Pe un drum european, autostradă, probabil vom începe cu o staţie, dar vom încerca să avem putere pentru următoarele extinderi, care vor apărea în momentul în care vom avea cereri. (...) Căutăm parteneriate cu companii care deja operează staţii de carburanţi pentru a facilita instalarea în locaţiile respective. Discutăm cu diferiţi parteneri", a precizat Chiriac, potrivit Agerpres.

Enel X România va oferi serviciul de instalare de infrastructură de încărcare către "Partenerii de Reîncărcare", cum ar fi centre comerciale, supermarketuri, restaurante şi hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de vehicule electrice. Instalarea şi mentenanţa infrastructurii de încărcare nu presupune costuri pentru Partenerii de Reîncărcare, în schimbul punerii la dispoziţie a locurilor de parcare. Compania oferă un serviciu similar şi municipalităţilor interesate.

Infrastructura care va fi dezvoltată în România se bazează pe soluţiile de încărcare noi, inteligente, ale diviziei globale Enel X. Acestea sunt echipamente modulare, scalabile, livrabile "la cheie" către consumatorii individuali, companii şi instituţii. Este prevăzută instalarea de staţii cu putere de 22 kW (Quick), 50 kW (Fast) şi peste 150 kW (Ultrafast). Potrivit directorului companiei, circa trei sferturi vor fi staţii Quick, iar restul Fast şi Ultrafast.

"Accesul la aceste staţii publice va fi cu plată, va fi totul simplu, printr-o aplicaţie. Va trebui să introduceţi un card de credit. Vor fi diferite tarife disponibile, tarife pentru flote, tarife pentru oamenii care doresc să ia un abonament, care doresc să folosească maşina mai mult. Vor fi inclusiv tarife pentru utilizatorii ocazionali. Staţiile pot fi folosite de oameni acasă sau de companii. Aceştia vor avea tarifele pe care le-au negociat cu furnizorul lor. (...) Lucrăm la tipurile de tarife, care vor fi legate cel mai probabil de kWh. (...) Vor fi probabil, începând de anul viitor diferite pachete, oferite împreună cu compania de furnizare, inclusiv poate plata în rate a echipamentelor", a mai spus Marius Chiriac.

El a subliniat că pentru instalarea unei staţii se va trece prin acelaşi proces de avizare prin care trece orice alt consumator şi care poate dura, conform estimărilor, între minimum 80 de zile şi până la 4 luni, în funcţie de complexitate, lucrări de conexiune.

Investiţia este sută la sută Enel.

Potrivit datelor prezentate de directorul Enel X, în România sunt în prezent în jur de 1.500 - 1.700 maşini electrice noi şi, conform studiilor optimiste, numărul acestora va ajunge la 250.000 în 2050 sau, conform celor pesimiste, la 80.000.

El a mai precizat că un posesor de maşină electrică va scoate din buzunar, pentru încărcarea bateriei, până la 45% din costul lunar cu benzina sau motorina.

"Omul care va face încărcarea acasă va scoate din buzunar undeva între 9 şi 10 lei pe 100 de kilometri. Cât îl va costa pe lună depinde cât va merge. Creşte factura de electricitate, dar scade ceea ce plătim la benzinărie lună de lună. Dacă facem o combinaţie încărcare acasă/încărcare la staţiile publice, vom ajunge undeva la un cost de circa 40-45% din costul benzinei sau motorinei", a afirmat Marius Chiriac.

Enel este o companie energetică multinaţională, unul dintre liderii integraţi pe pieţele globale de electricitate, gaze naturale şi energii din surse regenerabile. Grupul Enel activează în peste 30 de ţări din lume, având o capacitate instalată netă de producţie de energie de circa 89 GW. Enel distribuie electricitate printr-o reţea de peste 2,2 milioane de kilometri, are circa 73 de milioane de clienţi casnici şi companii în toată lumea.

Enel X este o nouă divizie globală a Enel, dedicată dezvoltării de produse şi servicii digitale inovatoare în domeniile în care energia are cel mai mare potenţial de transformare: oraşe, locuinţe, industrii şi mobilitate electrică.

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privaţi în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piaţa din România din 2005. Enel are 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienţi. Companiile E-Distribuţie operează reţele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti), Banat şi Dobrogea, acoperind o treime din piaţa locală de distribuţie.