"Fiat este listat la Milano. In continuare vom merge acolo unde sunt banii", a declarat Marchionne in primul interviu acordat de la anuntarea preluarii integrale a Chrysler, pentru 4,35 miliarde de dolari. Fiat detinea deja o participatie de 58,5% la companiei americane. Fuziunea va duce la crearea celui de-al saptelea mare producator auto mondial.

Marchionne a spus ca decizia locului de listare a grupului va reveni consiliului de administratie, dar ca bursa din New York este, in opinia sa, "piata cea mai lichida".

El s-a declarat insa pregatit sa mearga si la Hong Kong pentru a finanta activitatile Fiat-Chrysler.

"Dupa o perioada foarte dificila pentru Fiat si datorita acestei tranzactii asteptata de mult timp suntem pregatiti sa repornim, dar avem nevoie de fonduri pentru finantarea relansarii", a explicat Marchionne, care a exclus din nou posibilitatea efectuarii unei majorari de capital, care ar avea un efect de "distrugere" a valorii companiei.

Marchionne a lasat pe de alta parte deschisa posibilitatea unei finantari prin obligatiuni convertibile.

Seful grupului a mai spus ca stabilirea sediului grupului va depinde de locul listarii, el considerand ca este vorba de o problema pur simbolica si emotiva, avand in vedere ingrijorarea provocata de proiectele Fiat in Italia, unde este cel mai mare angajator privat.

"Fiat va prezenta in aprilie un nou plan strategic concentrat pe relansarea marcii Alfa Romeo. Proiectul va schimba imaginea marcii si va aduce excelenta absoluta", a spus Marchionne.

Categoria premium, vizata de Fiat cu Alfa Romeo si Maserati, va duce la fabricarea de produse de inalta calitate, clienti mai atenti si marje mai mari de profit, considera seful grupului.

Fuziunea va fi totodata in beneficiul angajatilor italieni, din care multi lucreaza in prezent cu program redus, din cauza cererii scazute.