Grupul german speră să facă economii anuale de până la 300 de milioane de euro, în timp ce costurile legate de restructurare sunt estimate la 700 de milioane de euro.

În urma măsurilor de restructurare vor fi afectate în special 12 unităţi de producţie din Germania şi alte două fabrici din alte regiuni din Europa.

În ultimii ani, Schaeffler şi-a redus capacitatea de producţie, iar după implementarea unei scheme de plecări voluntare numărul angajaţilor s-a redus de la 84.223.

"În pofida redresării cererii în ultimele luni, incertitudinile privind evoluţiile viitoare ale pandemiei şi, ca rezultat, deteriorarea mediului de afaceri rămân ridicate", se arată într-un comunicat al companiei germane, scrie Agerpres.

În primele şase luni din 2020, veniturile Schaeffler au scăzut cu peste o cincime, dar compania a reuşit să genereze un profit redus.

Rivala Schaeffler, producătorul german de anvelope şi componente auto Continental AG, a anunţat săptămâna trecută că-şi va reduce costurile cu peste un miliard de euro pe an până în 2023 şi va extinde un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume.

Pe lângă efectele pandemiei de COVID-19, industria auto este presată să investească în noi tehnologii, pe măsură ce era motoarelor cu combustie internă se apropie de sfârşit, iar serviciile de car-sharing reduc cererea de noi autoturisme.

Fondată în anul 1946, Schaeffler AG, cu 170 de unităţi de producţie în întreaga lume, este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de echipamente originale şi automotive, specializat în producţia de componente şi sisteme de înaltă precizie în aplicaţii pentru motoare, transmisie şi şasiu, precum şi soluţii de rulare şi rulmenţi pentru un număr mare de aplicaţii industriale în industriile de inginerie, cea auto şi cea aerospaţială.

În prezent, compania operează în 13 locaţii din cinci state, respectiv Ungaria, Slovacia, România, Rusia şi Republica Cehă. La fabrica de la Brașov, Schaeffler are în jur de 5.000 de angajați.