Din cei 33 de constructori analizati, sapte au avut o evolutie pozitiva in iulie, respectiv BMW-Mini, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche, Smart si Sonstige, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA.

Cota de piata a Renault si Dacia a avansat la 6,5% in iulie, de la 5,2% in luna anterioara, grupul francez plasandu-se pe pozitia a saptea in topul constructorilor.

Lider al pietei germane a ramas Volkswagen, cu o cota de piata de 18,9%, urmat de Mercedes (10,3%), BMW-Mini (9,9%), Audi (8,1%), Opel (7,8%) si Ford (7,3%).

In primele sapte luni ale anului, inmatricularile Renault-Dacia au scazut cu 34,6%, la 90.796 unitati. Piata germana a coborat cu 29% in ianuarie-iulie, la 1,7 milioane de unitati. Grupul francez a avut o cota de piata de 5,3% in primele sapte luni ale anului.

Volkswagen a vandut in ianuarie-iulie cele mai multe autoturisme in Germania, respectiv 371.814, aferente unei cote de piata de 21,8%, fiind urmat de Mercedes (9,4%), BMW-Mini (9,3%), Opel (7,7%), Audi (7,5%), Ford (6,9%) si Renault-Dacia.

Doar Land Rover, Nissan Infiniti si Jaguar au consemnat cresteri in perioada analizata.

Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de innoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus intr-un discount semnificativ pentru modelele marcii romanesti.