Duminica, publicatia germana Bild informa ca Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a gasit dovezi ale manipularii emisiilor la masinile Fiat, asemanatoare cu cele din cazul Volkswagen.

Bild sustine ca masinile Fiat au fost testate de KBA si s-a descoperit un soft care inchide tehnologia care controleaza nivelul emisiilor dupa 22 de minute, adica dupa inca doua minute de la finalizarea testelor standard. KBA ar fi raportat Comisiei Europene si autoritatilor italiene rezultatele testelor, se arata in articolul aparut in publicatia germana.

Pana la aceasta ora, reprezentantii Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nu au comentat informatia.

In 19 mai, reprezentantii Fiat au refuzat sa se intalneasca cu Ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, pentru a analiza informatiile relevate la testarea emisiilor iar autoritatile italiene au luat apararea Fiat.

Alexander Dobrindt a criticat Fiat pentru"atitudinea necooperanta", pe care a descris-o ca fiind "total neinteligibila".

Conform reglementarilor UE, Italia este responsabila pentru testarea masinilor Fiat deoarece operatiunile regionale sunt in aceasta tara.

Luni, la Bursa de la Milano, actiunile Fiat Chrysler Automobiles NV au scazut cu 5,9%, la 5,94 euro, ajungand la cel mai redus nivel din ultimele trei luni.

O ancheta asupra emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel care circula in prezent in Germania a scos in evidenta o serie de nereguli la 16 marci auto, printre care se numara si Renault si Dacia alaturi de cele cinci marci germane.

Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate in prezent in circulatie in Germania.

Testele au fost realizate in cursul ultimelor luni, iar rezultatele au fost communicate, luna trecuta, de ministrul german al Transporturilor.

Potrivit acestuia, cele 16 marci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault si Suzuki, alaturi de marcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes.

Cu toate acestea, oficialul german a subliniat ca niciuna din neregulile constate nu a scos in evidenta un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare.