Chevrolet va opri livrarile in Europa pana la sfarsitul lui 2015, dar va ramane in Rusia, a declarat vicepresedintele GM Steve Girsky.

Costurile de reorganizare vor fi cuprinse intre 700 de milioane de dolari si 1 miliard de dolari.

Masura pune capat eforturilor GM de a folosi Chevy, unul dintre cele mai bine vandute branduri din America de la introducerea sa in 1911, pentru a compensa pierderile generate de Opel si Vauxhall in Europa.

Cele doua divizii si-au mentinut in acest an cota pe piata europeana, dar cea a Chevrolet a scazut.

Girsky a explicat ca performantele financiare inacceptabile ale brandului in regiune au contribuit la decizia de retragere a brandului.

"Masura elimina o parte din concurenta intre brandurile companiei. Dar trebuie sa ne pastram simtul proportiilor, Chevrolet nu a avut niciodata foarte mult succes in Europa si nu exista garantii ca Opel va câstiga automat cota de piata", a aratat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler in Frankfurt.

GM este pe locul patru in functie de vanzari, intre grupurile auto din Europa, in urma Volkswagen, PSA Peugeot Citroen si Renault.

Grupul american a inregistrat din 1999 pierderi de peste 18 miliarde de dolari in Europa, incluzand un rezultat negativ de 214 milioane de euro in trimestrul al treilea al acestui an.

GM a comercializat modele Chevrolet in Europa din 2005, aplicand marca grupului modelelor low-cost fabricate de divizia Daewoo in Coreea de Sud.

Anul trecut, inmatricularile Chevrolet in Europa au scazut cu 2,5%, la 172.000 de vehicule, brandul avand o cota de piata de 1,4%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Auto Europeni.

Opel si Vauxhall au livrat anul trecut in Europa 834.800 de vehicule.

In primele 10 luni ale acestui an, vanzarile Chevrolet pe piata europeana au scazut cu 17%, iar cota de piata s-a redus la 1,2%. Livrarile Opel si Vauxhall au inregistrat un declin de 3% in regiune, relativ egal cu contractia pietei mondiale, iar cota combinata de piata s-a mentinut la 6,7%.