Acest scandal, denumit Dieselgate, a implicat aproximativ 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial şi a costat grupul Volkswagen aproximativ 28 de miliarde euro.

Martin Winterkorn a fost inculpat pentru "fraudă" şi "încălcarea legislaţiei privind concurenţa neloială", fostul CEO fiind acuzat "că nu a divulgat autorităţilor şi clienţilor din Europa şi SUA manipulările ilegale ale motoarelor diesel după ce a luat la cunoştinţă", a informat Parchetul din Brunswick într-un comunicat de presă.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto mondial, a recunoscut în 2014 că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. După izbucnirea acestui scandal, Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe deţinătorii de autovehicule diesel din SUA.

Însă, până acum, Volkswagen a refuzat să adopte o măsură similară pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate în acest scandal, din cauza diferenţelor existente în legislaţie.