"Am primit şi noi astăzi informaţia de la Ford. Compania va susţine primele două săptămâni şomajul tehnic. Suntem în discuţii cu Ford cum putem să ajutăm după aceea. Intenţia noastră este ca nicio companie, pe cât posibil, să nu fie afectată permanent în această perioadă, să susţinem toată industria să putem să trecem peste. Am un mesaj pentru celelalte companii care o duc mai bine în această perioadă şi sunt câteva companii care o duc mai bine: să-şi plătească impozitele la timp, pentru că acele impozite le vom redistribui către acele sectoare din economie care nu o duc foarte bine", a spus Cîţu, potrivit Agerpres.

Marţi, compania Ford a anunţat că angajaţii fabricii de la Craiova vor intra în şomaj tehnic începând de joi, 19 martie, şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, după ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar producţia la principalele fabrici din Europa.

"Este de aşteptat ca suspendarea temporară a producţiei să dureze câteva săptămâni, în funcţie de evoluţia acestei pandemii, de restricţiile impuse la nivel naţional, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar şi de nevoile de stoc ale dealerilor. Această măsură este luată în contextul restricţiilor impuse de guvernele naţionale în privinţa transportului şi contactelor personale, astfel că vânzările de maşini şi componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producţiei, angajaţii Ford Craiova se vor afla în şomaj tehnic şi beneficiază de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situaţii", se menţionează în comunicat.

După investiții de 1,5 miliarde de euro în fabrica de la Craiova, începând cu anul 2008, Ford România a ajuns la un total de 6.300 de angajaţi, care lucrează atât în fabrica de asamblare vehicule. cât şi la fabrica de motoare. Aproximativ 3.400 dintre aceştia au fost angajaţi în ultimii trei ani pentru a sprijini producţia noilor EcoSport şi Puma. În condiţiile în care volumul de producţie al celor două modele creşte constant, Uzina de Asamblare Vehicule Ford Craiova operează în trei schimburi.

Începând cu luna octombrie 2019, uzina Ford Craiova construieşte în premieră, în paralel, două crossovere compacte inspirate din lumea SUV-urilor - Ford EcoSport şi nou-lansatul Ford Puma.

În 2019, Ford a atins în România o cotă de piaţă de 8,6%, cu un total de 16.168 de vehicule înmatriculate, clasându-se pe prima poziţie în topul vânzărilor mărcilor de import. De asemenea, Ford şi-a păstrat pentru al patrulea an consecutiv poziţia de lider în segmentul vehiculelor comerciale, acolo unde Ford Transit şi pickup-ul Ford Ranger au obţinut rezultate foarte bune. Modelul Ford Puma este disponibil în toate showroom-urile celor 37 de reprezentanţe Ford din România.

Preşedintele Ford Europa, Stuart Rowley, a subliniat că, deşi impactul coronavirusului în fabricile companiei a fost unul limitat până în prezent, efectele sale asupra angajaţilor, dealerilor, furnizorilor şi clienţilor, precum şi asupra societăţii europene sunt fără precedent.

În Europa, Ford produce și mașini pentru 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate. La nivel global, Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi.