Brenciaglia (45 de ani) cunoaste piata din Romania, in perioada iulie 2012 - septembrie 2013 el detinand pozitia de director de vanzari si marketing in cadrul Ford Romania. 

"Ma bucur sa ma intorc in Romania (...) Voi depune toate eforturile pentru a consolida prezenta puternica a companiei Ford in Romania, nu doar in calitate de investitor strategic, ci si in ceea ce priveste sectorul de retail si vanzarea de flote auto. Avem o echipa foarte buna si o retea de distribuitori puternica si am incredere ca impreuna vom putea atinge obiectivele strategice ONE Ford", a declarat noul sef al Ford Romania. 

Absolvent de studii economice, Valerio Brenciaglia s-a alaturat companiei Ford in 1999 si a detinut numeroase pozitii in departamentele Vanzari, Marketing si Servicii, Ford Italia, inclusiv cea de Director Operatiuni (Field Operations Manager).  Brenciaglia se va alatura si Consiliului de Administratie al Ford Romania. 

Zoltan Brassai a inceput sa lucreze cu piata din Romania din 2006 si a condus Compania Nationala de Vanzari a Ford Romania din iunie 2012. 

Constructorul auto american Ford a deschis Compania Nationala de Vanzari din Romania in august 2010, la doi ani dupa ce a preluat fabrica din Craiova unde compania a investit pana in prezent peste 1 miliard de euro in productia de vehicule si motoare. 

In 2014,Ford Romania a inregistrat o crestere cu 41,57% a vanzarilor, comparativ cu anul anterior, si o cota de piata de 8,21%, rezultate care au plasat compania pe locul 3 in topul celor mai bine vandute marci auto la nivel national.

In prezent, Ford produce la Craiova modelul B-Max, a carui asamblare a fost lansata la jumatatea anului 2012.  Ford ar putea lansa, in a doua parte a anului 2017, productia unui al doilea model la uzina din Craiova, respectiv SUV-ul EcoSport, o decizie urmand sa fie luata in urmatoarele luni. 

"Nu avem o decizie finala, ce pot spune este ca Ford va ramane cu siguranta in aceasta tara cu productia, nu vrem sa reducem investitia. Vrem sa fim aici, dar in acest moment nu avem informatii oficiale privind lansarea celui de-al doilea model. Vedem multe zvonuri, dar nu le putem confirma", a afirmat Brenciaglia, vineri, in cadrul primei intalniri cu presa

El a adaugat ca fabrica din Craiova ar deveni mai profitabila prin lansarea unui nou model. 

Prezent la eveniment, fostul sef al Ford Romania a reiterat nemultumirea privind modul de organizare a licitatiilor publice, punctand ca ponderea livrarilor constructorului american pe acest segment, catre entitati publice, este "foarte apropiata de zero". 

"Politia are un parc auto de 20.000 de unitati. Daca jumatate din ele ar fi B-Max, ar insemna 10.000 de masini, adica multe zile de lucru in Craiova", a spus el. 

Pe de alta parte, Brassai a criticat slaba dezvoltare a infrastructurii locale, care genereaza costuri suplimentare cu transportul masinilor, ingreuneaza livrarile, inclusiv pe cele ale furnizorilor, si impiedica cresteri de productie la uzina. 

"Daca am produce la capacitate in Craiova, ar intra 240 de camioane zilnic, si ar iesi 240 de camioane cu masini. Nu se poate, nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe caile ferate. Daca incarcam un tren cu masini, primul pod deja se darama", a spus el. 

Constructorul auto a anuntat la inceputul lunii martie ca aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajati ai uzinei din Craiova vor parasi fabrica in baza unui program de incetare voluntara a relatiilor de munca ce viza initial 680 de salariati. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus in uzina. 

Grupul american produce la Craiova si motoare pe benzina EcoBoost.