Cautam oportunitati pentru a dezvolta un model low-cost, sub Fiesta”, a declarat presedintele Ford Motor, Alan Mulally.

Modelul, care se numeste “de valoare B”, va avea dimensiunile unui Fiesta, dar va costa mai putin. Mulally nu a dat niciun fel de detaliu despre locul unde va fi asamblat sau despre pret.

Ford produce deja in Europa un model mai mic si mai ieftin ca Fiesta, si anume Ford Ka, asamblat in Polonia.

Masinile mici, ca Ford Ka, nu sunt luate in considerare sa fie vandute la nivel mondial, in conditiile in care nu exista cerere pe multe piete pentru astfel de masini. Mulally crede, insa, ca modelele mici de la Ford au tot ce le trebuie pentru a avea succes la nivel mondial.

Seful Ford a mai spus ca pretul viitorului model low-cost va fi pastrat cat mai jos, datorita pieselor care sunt fabricate peste tot in lume, si designului care va fi, de asemenea, acelasi. Dar desi Ford se concentreaza pe dezvoltarea unui model low-cost, compania nu intentioneaza crearea unui brand separat, cum a facut Renault cu Dacia, a mai spus seful companiei.

Grupul american Ford Motor Co., care detine fabrica de automobile de la Craiova, a prezentat vineri noul plan strategic pentru Europa, anuntand introducerea mai multor noi modele pe continent in urmatorii doi ani, in paralel cu reducerea pierderilor din regiune, potrivit WSJ.

Noile modele Fiesta si Kuga, din clasa compacta, vor fi produse in Europa si vor fi disponibile pe pietele de pe continent inainte de sfarsitul acestui an.

Vor urma alte doua noi modele, care vor fi produse cel mai probabil in afara Europei si exportate catre continent. Prin aceasta strategie, Ford ar trebui sa poata aduce in Europa noi modele fara a investi in productie pe continent.

Compania a anuntat ca SUV-ul Edge si cunoscutul model sport Mustang, produse in America de Nord, vor deveni disponibile in urmatorii ani si la dealerii din Europa. In urmtaoarele 18 luni, Ford va lansa SUV-ul compact EcoSport, care va fi produs in Brazilia, India, China si Tailanda.

Alte modele pregatite de Ford pentru Europa sunt o noua varianta a sedanului Mondeo, o versiune pentru pasageri a autoutilitarei Transit Connect si alte vehicule comerciale.

Site-ul autoevolution.com scria, saptamana trecuta, ca noul model prezentat de Ford – Transit Connect, care va fi disponibil la sfarsitul anului 2013, in Europa si America de Nord, ar putea fi asamblat in fabricile din Romania si din Turcia, la fel ca si predecesoul sau, care se produce din 2009 la Craiova.