Conform datelor publicate marţi, primele cinci pieţe ale Uniunii Europene (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creştere, de 146%, de la intrarea în carantină în primul trimestru şi până în prezent, cu până la 579.000 înmatriculări noi consemnate doar în trimestrul al treilea.

De asemenea, vânzările de maşini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franţa şi Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci ţări. Cota totală de piaţă a vehiculelor electrice pentru aceste pieţe se situează la 19%.

Potrivit raportului de specialitate, cumpărătorii din China preferă, în majoritate, maşinile electrice, comparativ cu cei din Europa şi SUA, care aleg hibridele. În China, vânzările de vehicule electrice înregistrate în cel de-al treilea trimestru al anului s-au situat la 395.000 de unităţi, în creştere cu 49% comparativ cu perioada similară din 2019.

În acelaşi interval, în SUA au fost vândute 216.000 de maşini "verzi" noi, cu 8% mai multe, reiese din cercetarea PwC.

Statistica oficială arată că, în Europa, au fost vândute 711.000 vehicule electrice şi hibride, în trimestrul III din 2020, cu 128% mai multe decât în aceeaşi perioadă din anul precedent. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, respectiv 386.000 de unităţi (+97%), urmate de cele electrice (BEV) - cu 179.000 de unităţi (+121%), şi de cele hibrid plug-in (PHEV) - cu 146.000 de unităţi (+316%).

Raportul "E-Mobility Sales Q4" face parte din seria de rapoarte "Digital Auto Report 2020" realizate de Strategy& despre industria auto.

PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări, cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.