Dupa anuntul facut de autoritatile de la Paris, actiunile Renault au scazut la bursa.

In ianuarie, ofiterii antifrauda au efectuat o serie de perchezitii si la birourile Renault, ceea ce a dus la scaderea semnificativa a actiunilor la bursa.

Intr-o scurta declaratie data publicitatii de Renault se arata ca motoarele companiei indeplinesc reglementarile europene. Dupa Volkswagen, Renault este singurul producator care a fost pana acum supus unei investigatii in Franta.

La Bursa de la Paris, actiunile Renault au scazut joi dimineata cu 4,6% apoi s-au redresat, inregistrand un declin de 2,2%, la 73,75 euro.

DGCCRF a trimis procurorilor datele anchetei privind posibila manipulare a testelor emisiile poluante de catre Renault, in urma deciziei Guvernului francez de a infiinta o comisie guvernamentala pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, pe fondul scandalului Volkswagen, care a recunoscut in 2016 ca a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifica emisiile poluante.

Rezultatele testelor au aratat ca emisiile unor automobile Renault, alaturi de alte vehicule produse de companii straine, depasesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.

Si alti producatori auto sunt verificati de DGCCRF, se arata in comunicatul Guvernului francez.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.